Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en iransk kompis, han pratar mycket om maten. Skulle gärna åka dit och äta , kanske hakar på honom någon gång.Finns det någon sådan här? Berätta gärna om besöket i så fall! När, var, hur, varför? Kulturen, landet, tips och tricks?
Ja, den är fantastisk!Jag har en iransk kompis, han pratar mycket om maten. Skulle gärna åka dit och äta , kanske hakar på honom någon gång.
Jag var där i våras.Finns det någon sådan här? Berätta gärna om besöket i så fall! När, var, hur, varför? Kulturen, landet, tips och tricks?
Jag har en iransk kompis, han pratar mycket om maten. Skulle gärna åka dit och äta , kanske hakar på honom någon gång.
Jag tänker mig att det är lite skillnad på solsemester och att åka någonstans för att vilja lära sig mer om samhället och kulturen.Tack för era svar!
Har genom min utbildning kanske en möjlighet att få åka dit några veckor på utbyte men jag är lite kluven! O ena sidan ser jag en möjlighet att uppleva ett (för mig) slutet land, en helt annorlunda kultur och få lite "räkmacka" in kulturen genom att umgås med studenter. O andra sidan tänker jag diktatur, kvinnoförtryck, amnesty..
Har tidigare lovat mig själv att aldrig åka till Thailand på solsemester just för diktaturen och förtryckets skull och hamnar lite i konflikt med mig själv; Iran är ju inget fritt eller (politiskt) trevligt land..
Jag har inte varit där heller, men jag har ätit mycket persisk mat i Storbritannien och den är fantastisk!
Jag vet inte om @Petruska har varit i Iran? Om inte tror jag ändå att hon har mycket att tillföra just om maten!
Vi har vänner från Iran och de förser oss då och då med mat som vi får ta hem (när vi inte kan stanna och äta hemma hos dem). Fantastiska rätter som är sprängfyllda med smak!Jag har inte varit där heller, men jag har ätit mycket persisk mat i Storbritannien och den är fantastisk!
Jag vet inte om @Petruska har varit i Iran? Om inte tror jag ändå att hon har mycket att tillföra just om maten!
Jag har tyvärr inte varit där, och det är ju inte heller riktigt bara att åka dit. Känns det som, i alla fall.
Jag vill väldigt gärna åka till Iran och jag hoppas att det kommer att bli av innan jag lägger näsan i vädret.
Persisk/iransk mat är gudomlig! Ett av världens bästa kök, om man frågar mig.
Tack för era svar!
Har genom min utbildning kanske en möjlighet att få åka dit några veckor på utbyte men jag är lite kluven! O ena sidan ser jag en möjlighet att uppleva ett (för mig) slutet land, en helt annorlunda kultur och få lite "räkmacka" in kulturen genom att umgås med studenter. O andra sidan tänker jag diktatur, kvinnoförtryck, amnesty..
Har tidigare lovat mig själv att aldrig åka till Thailand på solsemester just för diktaturen och förtryckets skull och hamnar lite i konflikt med mig själv; Iran är ju inget fritt eller (politiskt) trevligt land..