Någon börjar känna sig hemma!

Tassetass

Trådstartare
Dimma har bott här i nästan 1,5 år nu och demonstrerar här lektion 1 i hur man ockuperar fyra kuddar samtidigt.

"Vadå morsan, vill DU ha en? Varför då?"

20090129159.jpg

:D

Hon har sovit i sängen förut, skall sägas, men då alltid på kanten och har stuckit så fort man råkat peta på henne. Hon tar för sig mer och mer för varje månad, det är så häftigt!!

//Jenny

PS: För er som känner till min andra katt Isola så... Nej, hon är inte så förtjust i att Dimma tar sig sådana här friheter. ;) DS

Sv: Någon börjar känna sig hemma!

Hon ser ut att ha det bekvämt :)
Min brukar oxå bre ut sig så det heter duga.
Jag läste ett citat som var så bra.

Katten tänker: Människor ger mig mat,husrum,kärlek dom måste tro att jag är gud.

Stämmer lite på katter eller?:angel:

Och det här är vad som händer om man försöker dra till sig en kudde:

"Nooooooo!!"

20090129160.jpg

Jisses vad bastant hon har blivit. Kan gissa att det inte är helt lätt att vinna en dragkamp mot henne. :D

"Bastant"... Det var snällt sagt! :D Jag skulle snarare kalla henne tjock. :o Men hon börjar lugna ner sig nu, hon har visat tydliga tecken på smärre hetsätning ända sen hon kom till mig, men jag chansade och lät henne hållas. Hon har tack och lov "bara" blivit tjock (och inte smällfet) och nu börjar hon som sagt lugna sig och inhalerar inte längre allt hon ser. Det andra djuret måste ha fri tillgång för att inte tyna bort, så matsituationen har inte varit helt given.

Sådant är alltid krångligt men fri tillgång brukar vara bäst för dem flesta så det är ju bra om hon har börjat vänja sig vid det.

Vad gosigt! :love: Nu förtiden vaknar jag oftast av att det är väldigt trångt på kudden. Kisse tar sig friheten att dela kudde med mig och klämmer sig ner mellan mitt huvud och sänggaveln. Om kisse dessutom kurrar är det rätt svårt att sova, fast väldigt mysigt! :love::love:

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Vad odjuren gör när man inte är hemma är det ju svårt att veta, men vad gör era pälsbollar när ni faktiskt är hemma? Ända sen jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 134
Senast: Evaho
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar