Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
på alla ställen jag hämtar ut gör dom så. De är alltid jättenogafrågade om namn, läste leg och scannade leg.
Jaså, så här brukar det stå när jag får varubrev med postnord..
Brevet från **** kunde inte delas ut. Finns nu att hämta hos ***, Uppge: B1085. Mvh PostNord.
på alla ställen jag hämtar ut gör dom så. De är alltid jättenoga
Samma här. Alla ställen jag hämtar på (3 olika) ber om leg varje gång.
Har hänt mig också! Med paket som jag var tvungen att visa id på till och med. Gav leg och sa nr, fick ett paket som var tjepat med företagsnamn som jag inte alls kändes vid att jag beställt ifrån. Såg då att det var fel namn... Visade sig bero på mänsklig faktor, hen hade scannat av rätt paket, lagt det åt sidan, tagit paketet bredvid som var fel.Kan trots allt ske då jag själv lyckades vara uppmärksam en gång och frågade snällt om det verkligen var rätt paket då jag aldrig beställt från det stället just det specifika stället (märke på kartongen). Hade beställt från företag så inte direkt logisk att t.ex. IKEA skickar paket i Jyskkartong..
Herregud, jag har jobbat i flera år med postutlämning i butik och fattar inte hur man kan lyckas?Har hänt mig också! Med paket som jag var tvungen att visa id på till och med. Gav leg och sa nr, fick ett paket som var tjepat med företagsnamn som jag inte alls kändes vid att jag beställt ifrån. Såg då att det var fel namn... Visade sig bero på mänsklig faktor, hen hade scannat av rätt paket, lagt det åt sidan, tagit paketet bredvid som var fel.
på alla ställen jag hämtar ut gör dom så. De är alltid jättenoga
på alla ställen jag hämtar ut gör dom så. De är alltid jättenoga
Exakt detta har jag varit med om också. Började fundera som sjutton på vad jag kunnat ha beställt från företaget som var på paketet innan jag fick syn på att det inte var mitt namn på adresslappen. Fick ingen förklaring på hur det gått till men jag fick iaf rätt paket sedan och jag hoppas personen som skulle ha det andra paketet fick ut sitt.Kan trots allt ske då jag själv lyckades vara uppmärksam en gång och frågade snällt om det verkligen var rätt paket då jag aldrig beställt från det stället just det specifika stället (märke på kartongen). Hade beställt från företag så inte direkt logisk att t.ex. IKEA skickar paket i Jyskkartong..
Det är ju just det de har. Precis som @super skrev. B och en fyrsiffrig kod som står när man får aviseringen.Postnord har aldrig B före koden på varubrev, de brukar ha UE eller UA/UI först i kolli-ID och koden på utlämningsstället är de sista fyra siffrorna (kolli-ID slutar på SE men de tas inte med).
Man får ett meddelande i postnord-appen efter att paketet hämtats ut.Vet inte riktigt vad varubrev är eller hur det funkar men jag har aldrig fått meddelande efter att jag hämtat ut paket..? Gå dit och kolla först säger jag. Sen om det nu är så att det är utlämnat vet jag inte hur man gör tyvärr. Hoppas det ordnar sig
Jag väljer också mina ställen. De flesta är ju noga och bra men en slarvig personal nånstans räcker ju för att skapa dåliga rykten..Om det är ett utlämningsställe som ofta gör fel hade jag nog försökt välja att få mina paket någon annan stans. Det är ju bara slarv och förekommer verkligen inte överallt. På alla ställen där jag hämtar ut dubbelkollar de namn på paketet mot leg, det är ju standardförfarande.
Ja det upplevde jag inte att dessa var innan.på alla ställen jag hämtar ut gör dom så. De är alltid jättenoga