Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Har provat isadoras peel off base... var det någon som hade problem att det lossnade?

JAG FÅR INTE LOSS DET ALLS!!!:p

Dagens lack blev ett sugar crush... lite ljusgrönare i verkligheten men blixtbild blir ju lite si och så med färger:)

Könstigt :p
Jag målade bara ett jättetunnt lager eftersom jag läste just att det lossnar lätt... och det sitter kan jag lova!:o

kl

En bukefalist bestämde att jag skulle ha gröna naglar idag. Jag brukar ju oftast måla något slags mönster, men det orkade jag inte med idag så det fick bli lite glitter på ringfingernaglarna istället. Tyvärr syntes det inte så bra på bild, så jag ska göra ett nytt försök att fånga det i dagsljus imorgon. :)

20140118_233040.jpg

China Glaze 'Agro' och holografiskt guldglitter (ufo) från MUS.

Det där var snyggt! Vad heter det lacket? :)

Jag har fortfarande inte skaffat något liquid sand/sugar crush/vad-de-nu-kallas-lack... Buhu. Men jag hoppas jag har råd att köpa något snart, för det är sååå fint!

Provade ett grönt lack från l'oreal i går, gräslig konsistens och svårmålat:(
Såg oliv/militärgrönt ut i flaskan vilket var den färg jag letade efter men inte fint på, blev ju inte alls samma färg på naglarna, suck!:mad:

Ok, då vet jag. Men min erfarenhet av Isadora's nagellack är inte så bra, så jag får spana runt och se om jag hittar ett annat märke med en färg jag vill ha. ;)

Jag har ett cremelack från L'Oreal och det är hemskt att måla med! Tjockt, segt och svårt att applicera jämnt. Vet inte om andra typer av lack från det märket är bättre? Men den där gröna ser ju ut som creme, så då förstår jag att du tyckte det var svårmålat. :(

kl

Idag har jag utnyttjat två erbjudanden. Ett på Essie-lack och ett på Mavala. Det från Essie heter 'Pure pearlfection' och är jäääätteskimrigt och fint! Tror att det passar över väldigt många av mina nagellack. Mavala-lacken är i färgerna 'Metallic blue', 'Emerald gold' och 'Copper violet'.
De skiftar mellan flera färger beroende på hur ljuset faller. Superfina! :)

20140120_170312.jpg

Vet dock inte vad jag ska prova först. Lovade några fb-vänner att nästa gång jag ska fixa naglarna så ska jag måla godisar på dem. Vet inte riktigt om något av ovanstående känns som "godisfärger" precis. De är nog vackrare bara som de är, utan dekoration.

Fast isadoras Sugar Crush har fantastisk kvalité! :
Lättlackade, torkar snabbt, håller bra och är fantastiskt snygga! Minus för priset dock :p

Cili & Emtherlia: Vilka fina lack!! :)

Idag har jag haft mitt gellack i en vecka. Sitter fortfarande asbra och är fint och blankt! :)

Har inte testat Opis, men hört att det torkar med segare dessutom. Eller ja, inte alla kanske. Men många :)

Jag blev inte ett dugg avis på dig när du la upp de där bilderna... :cautious::eek::d
Beställde du från nailsupplies? Jag hade tänkt beställa något OPI-lack därifrån nu, men då såg jag att de inte har OPI längre! :arghh:
Finns inte i listan över märken...

+ LadyLusifer

Aha, då kanske det blir ett sådant någon gång. Jag har några "vanliga" nagellack från Isadora hemma, men jag använder aldrig dem då de torkar huuuur segt som helst och sitter knappt en dag på mina naglar.

Nailsupplies har OPI, men du måste bli medlem och logga in! :)

Jag tycker Isadora gör ganska bra lack överlag, men ja, Sugar Crush är i en klass för sig! :love:

Ah, just det! Jag har bytt dator och glömde bort att jag då automatiskt inte var inloggad när jag öppnade sidan. Har någon sett min hjärna? Jag verkar ha förlagt den någonstans... :angel:

Namn på lacken är ett måste!! Vill veta vilka jag ska skriva upp på måste-köpa-listan :angel:

Mariah Carey mini 4 st (nån förpackning med 4 olika lack)
samt dessa i normalstorlek:
Got a day to knight
Honey rider
Frosty outside
Kiss me att midnight

Provat det blåa och det är snyggt! Ska bara måla på ett till lager ikväll innan jag fotar och lägger ut :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 216
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 096
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka