Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*
Funderar ang detta med gellack,, om det skulle funka som baslack för att skydda mina akrylnaglar mot remover?
Det gör det säkert! På salongen där jag praktiserar så använder vi ofta en typ av gellack (Shellac) på kunder med material på naglarna. De som vill ha enfärgade, vill säga.
Så länge man använder acetonfri remover så går det. Det ska väl även finnas remover speciellt för konstgjorda naglar?
Jag har provat det en del, både på mig själv och på mina försökskaniner och jag tycker det funkar utmärkt att måla över det. Själv har jag ofta Shellac som förstärkning på min naturliga nagel och när jag tröttnat på färgen (efter typ 2-3 dagar

) så målar jag över med vanligt nagellack och då sitter det lääänge. Sist jag gjorde så var på nyårsafton när jag målade det där silvriga med lila glitter och det sitter fortfarande!
*halvt kl*
... Och nu börjar det släppa lite och jag har beslutsångest angående färg och eventuella dekorationer! Någon som har ett bra förslag?

Jag har nog de flesta färger och mängder med glitter, stenar och såklart akrylfärg att måla dekorationer med.
Igår införskaffade jag några tavelhyllor som ska upp på gaveln på min bokhylla så dit ska mina nagellack få flytta om ett tag. Ska bli så skönt att få upp dem ur den stora lådan de bor i nu.