Sv: nagellack

Jag tycker att OPI och Isadora är helt klart bäst! Depend är de jag tycker är bäst i den prisklassen, är helt klart värt sitt pris.
Jag har två lager underlack, två lager färgat och sen två lager överlack :)
 
Sv: nagellack

det var för att slippa sitta och vänta i timmar som jag valde att köpa ett lite dyrare lack. Det jag har nu torkar förvånansvärt snabbt..
Fast även de billiga torkar väldigt snabbt.

Betydligt snabbare än för 20 år sedan när jag började måla mina naglar.
 
Sv: nagellack

*kl*

Jag har OPI Underlack (som även är överlack), sen köper jag BILLIGA lack :D. Märker inte stor skillnad från de som kostar 10 kr på coop och ica, till OPI och Essie. I min värld handlar allt om hur man behandlar händer och naglarna. Undvik vatten är viktigt.

Sen måste jag även tillägga att färgen spelar roll. De bästa lacken är de som är röda eller ceriserosa. På något sätt verkar det som att de blir mycket tunnare i konsistensen. Och därmed ett bättre lack.

Brukar behöva lägga på två eller tre lager, oavsett lack.
 
Sv: nagellack

Det där håller jag inte riktigt med om...
Finns ju lack i alla färger med grym formula(förutom gul kanske...) men även rosa och röda som är kassa att måla med. :)
 
Sv: nagellack

Vissa överlack går att måla på nästan direkt, som exempelvis Seche Vite. En del andra måste man vänta tills de andra lagren lack är helt torra :)
 
Sv: nagellack

kl

Ett tips för att få färgen att "torka" fort är att spola handen under en mjuk stråle kallt vatten. Det funkar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp