nästa jul???

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

börjar fundera på hur vi ska göra då.väntar mitt första barn nu(bf 19/1).och vi vill ju dela julen med alla släktingar dels för mitt barns skull,vet ej hur jag ska få ihop det.min sambos pappa med fru,hennes 2barn,3barnbarn, sen har vi min familj mamma,pappa,2brödrar, och sen har vi min sambos mamma,hennes pojkvän plus hans två söner,samt mormor.vi kan inte fira jul tillsammans i vårat hus,då vi bor på 55kvm.och ska vi köra fram och tillbaka så blir det sammanlagt ca 14-20mil.sen så är det ingen som vill fira julen någon annan dag.hur hade ni gjort?? klart att alla vill fira första julen med tex sitt barnbarn...
 
Sv: nästa jul???

sen så är det ingen som vill fira julen någon annan dag.hur hade ni gjort?? klart att alla vill fira första julen med tex sitt barnbarn...

Det finns egentligen bara två alternativ. Dela upp firandet på flera dagar eller låt den som har plats ha alla hos sig.

Vi har alltid haft en väldigt stark tradition på julafton med släkten. Men sedan vi fick barnen så har man fått omvärdera. I år kommer vi att fira med mina föräldrar, bror med sambo på lillejulafton och sedan med sambons föräldrar och syskon på julafton. Förra året kändes detta HELT FEL, jag var inte alls öppen för att fira julafton med någon annan än min familj men i år så känns det annorlunda. Mycket pga barnen tror jag. Jag ser fram emot julen. Det ska bli mysigt att fira i flera dagar.

Känns inte så viktigt vilken dag vi firar på, bara vi firar tillsammans.:)

/Timsetim
 
Sv: nästa jul???

Jag kan inte se det självklara i det faktiskt... men så är jag inte en människa som vurmar speciellt mycket för julen heller... :angel:

Om ert barn hade varit nyfött runt jul så hade jag förstått mer vad du menar, men barnet kommer ju vara nästan ett år nästa jul och då har ju alla hunnat träffa det vid andra tillfällen och det kanske inte känns lika viktigt att umgås just på julen... Kanske inte för er heller när ni väl kommer dit, så spara oron för det i alla fall tills i oktober eller så nästa år... :idea:

Om det är så självklart att alla vill fira julen med ert barn så kommer det att lösa sig av sig själv...
Då kommer någon vänlig själ med tillräckligt stort hus att erbjuda sig att alla får komma dit istället t.ex. din sambos föräldrar eller dina.
 
Sv: nästa jul???

tänkte på samma sak igår. ska ha barn i maj och antar att både mina föräldrar och sambons föräldrar vill fira julen ihop med sitt första barnbarn.

Min familj består av mamma, pappa, plastmamma, plastpappa och 4 syskon. + en pojkvän till ena syrran

Sambons familj består av mamma, pappa, plastpappa, plastmamma och 6 syskon. + en pojkvän till syrran

vilket betyder att vi blir 23 st. antingen klämmer vi in oss alla här hos oss eller så får vi dela upp oss på flera dagar eller för och eftermiddag.

finns det hjärterum finns de stjärterum=)

i värsta fall kan man ju alltid hyra någon lokal. inte så hemtrevligt kanske men då får man ju plats med alla=)
 
Sv: nästa jul???

I år är det min lilla sons första jul.
Det är hans farmors första barnbarn.
Men jag kommer åka till min mamma på julafton.
Jag och mina söner.
Min 5-åring kommer fira med sin pappa på juldagen, och jag ska fira med bebisens pappa och farmor på juldagen.

Konstigt nog väljer bebisens pappa att hellre fira julafton med sin mamma och övrig släkt istället för med sin son.
Han kan inte tänka sig att fira jul nånannanstans än med sin mamma.
Och förra julen firade jag med dem, så i år vill jag fira med min mamma och mina syskon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 243
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 427
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Queen
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp