nässelutslag

zilla

Trådstartare
eller något annat ?? Våran 3 åriga dotter är på väg till sjukhus nu .
troligtvis har hon en allerisk reaktion på nått ! men vad ??

vad kan starta nässelutslag (eller vad det nu kan vara hon har ) ??
 
Sv: nässelutslag

Jag är allergisk mot endel saker (bl a äppelskal och tomater) och om jag har ätit rätt mycket av något jag inte tål kan jag få massor av nässelutslag :crazy:. Usch.
 
Sv: nässelutslag

det finns en hel massa som kan ge nässelutslag. själv har jag fått det kraftigt av bla. annanas sorbet och cypress sav när jag klippt.

har haft 2 pållar som fått det av pencillin, samt en som fått det utan känd anledning på betet.
 
Sv: nässelutslag

Hej tack för era svar :smirk:
Jag tror jag vet vad som startade detta .Antigen har hon fått i sig bär ,som växer på några buskar här inärheten .Ska kolla upp idag vad det är för bär som barnen älskar att plocka och ev äta .
Eller så är det MITT fel . Jag har använt glansspray för häst på hennes hår.
Jag började med det i tisdags . Onsdag kom första utslagen och igår såg hon hemsk ut :o:crazy:

Hon har kommit hem från sjukhuset och mår bra idag ..utslagen är borta. Hon har ärr kvar där hon har kliat sig

Ska till apoteket idag och hämta ut någon medicin hon fick.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 692
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 042
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
966
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp