När syns det på testet?

F

fancyfree

Om jag blev med barn för 2 veckor sen, syns det på graviditets-testet då? :confused:
 
Sv: När syns det på testet?

Troligtvis inte.. Testen är ganska pålitliga, men jag rekomenderar dig att vänta tills den dag du skulle ha haft mens..(om den uteblir) Först då, redan första dagen kan testet visa rätt resultat (visserligen beroende på vilken sorts test du har) Det är ett visst hormon som ökar när man blir gravid och det når inte visningsbar gräns förns kring menstruationsdag. Jag provade själv efter 2 veckor då jag kände mig trött och hängig och nästan var bergsäker på att jag var gravid men fick minus.. två veckor senare var det plus..Lycka till!
 
Sv: När syns det på testet?

Ok, jo jag gjorde ett test idag, som var negativt. Magen känns lite svullen, jag är trött. (hade oskyddat sex runt ägglossningen :eek: , räknade ut det i efterhand )

Det är 29 dagar idag sen förra mensen första dag, mensen borde komma nu, och även mensverk 1 - 3 dagar innan den kommer. Men det återstår att se..
 
Sv: När syns det på testet?

en fråga bara, om du är det, hur ska du göra då? Så som jag uppfattade det var det inte planerat? Lycka till! :) Eller vad man nu ska säga :D
 
Sv: När syns det på testet?

Clear blue och andra testerna på apoteket (ej rfsu) tidigast 6 veckor efter senaste mensens första dag.

Allt beror på hur mkt och snabbt du tillverkar graviditetshormonet testet reagerar på.

Jag hade ingen mensvärk men så kom det en pytte blödning, väntade 1 månad + 1 vecka, positivt :bump:

Inskrivning och provtagning. Och BM sa de att så tydliga symptom har man inte så tidigt. Men vid ett UL sen visade sig att det visst var en mens jag fick!
 
Sv: När syns det på testet?

Har inte den blekaste aning. Varken jag eller pojkvännen har jobb just nu, stor chans att killen har det efter sommaren, men om inte?!
Visst vi skulle klara oss ändå, men det är verkligen inte så här jag hade tänkt det.
 
Sv: När syns det på testet?

Jaha, jadå kan ju jag lika gärna vara med barn nu som inte.
Usch vad jobbigt och vänta om den kommer eller ej, både hoppas och inte hoppas att den ska komma.. *förvirrad*
 
Sv: När syns det på testet?

Tack! Får akta mig från att oroa mig för mkt så att mensen inte uteblir pga det.

Min mens var iofs ganska lite och mycket stänk varannan dag ungefär förra månaden. :confused: (det var den månaden jag slutade med piller, för ja mådde ej bra och hade glömt massor när jag slutade.) Nej usch vågar inte tänka mer, tänker ja efter om ja har mer gravid sympton så inbillar jag väl mig massor..
 
Sv: När syns det på testet?

Enda gången jag inte inbillade mig och vart skengravid så var jag gravid, annars har jag haft alla graviditets symptom och sen typ 8-10 dagar senare så har mensen kommit...
 
Sv: När syns det på testet?

Ja precis. Det har hänt ett antal ggr förut, och då hade jag verkligen alla symptom, sen kom mensen försenat.
 
Sv: När syns det på testet?

Idag kom mensen, dock brun och ovanligt lite. Kan ju skriva om några dagar hur det blev med mensen, den kanske bara är lite "segstartad" :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Manji
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 079
Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: _Elly_
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp