När kunde era barn........

IrpaSnirpa

Trådstartare
1, vända sig från mage till rygg, alltså inte av "misstag" utan vände sig för att de verkligen vände sig av egen vilja.

2, vände sig från rygg till mage.

3, sitta med lite stöd samt sitta utan stöd.

4, äta själv.

5, kräla/krypa

6, stå och gå

7, När fick de tänder?

Att jag frågar är för att jag är nyfiken på ungefär när de gör allt. Min tjej är 2½ månad och vill redan BARA sitta när hon är i knät (om hon inte är trött och vill sova vill säga). Hon rullar redan runt som bara den från mage till rygg och försöker redan vända sig från rygg till mage..

Hon har även börjat få sin första tand.. :|

Så jag blir ju såklart jättenyfiken på vad som räknas som normalt.. Jag gav upp för ett tag sedan och trodde att hon skulle bara "ligga" och vara tråkig jättelänge till för många bebisar på min Öppna Förskola bara "ligger" och är tråkiga.. :|
 
Sv: När kunde era barn........

Alvin kan fortfarande inte vända sig för att han vill det, han blir vrålförbannad över att han hamnar på mage, så det kan ju knappast vara frivilligt. Eller så han han dåligt minne :angel:
 
Sv: När kunde era barn........

1, vända sig från mage till rygg, alltså inte av "misstag" utan vände sig för att de verkligen vände sig av egen vilja.

2, vände sig från rygg till mage.

3, sitta med lite stöd samt sitta utan stöd.

4, äta själv.

5, kräla/krypa

6, stå och gå

7, När fick de tänder?

Att jag frågar är för att jag är nyfiken på ungefär när de gör allt. Min tjej är 2½ månad och vill redan BARA sitta när hon är i knät (om hon inte är trött och vill sova vill säga). Hon rullar redan runt som bara den från mage till rygg och försöker redan vända sig från rygg till mage..

Hon har även börjat få sin första tand.. :|

Så jag blir ju såklart jättenyfiken på vad som räknas som normalt.. Jag gav upp för ett tag sedan och trodde att hon skulle bara "ligga" och vara tråkig jättelänge till för många bebisar på min Öppna Förskola bara "ligger" och är tråkiga.. :|

Pojken var jätte sen med allt. Han och dottern började gå samma vecka. Dottern va 7.5 månader när hon började gå själv.Tänder var hon sen med. Sonen lika så. Det minns jag. Dom andra frågorna kommer jag inte ihåg när det var.
 
Sv: När kunde era barn........

Elivia är precis likadan som Alvin. Har vänt sig ett tiotal gånger från mage till rygg men verkar inte komma ihåg hur hon gör. Blir skitsur när hon tröttnar på att ligga på mage och inte har lyckats vända sig. Ligger mest som en padda och ser olycklig ut:smirk:

Sitta upp i famnen har hon velat nästan ända sen hon föddes. Var bara första veckorna som hon tyckte om att ligga som en bäbis och mysa:D. Hon kan nästan sitta själv, så det är iallafall på gång nu.

inga tänder ännu.

krypa kan hon inte heller men hon har börjat buffa upp rumpan och försöker ta sig frammåt men har inte fattat att armarna måste jobba lite också:o.

Hon blev 5 månader den sjunde januari.
 
Sv: När kunde era barn........

1, vända sig från mage till rygg, alltså inte av "misstag" utan vände sig för att de verkligen vände sig av egen vilja.

9 veckor

2, vände sig från rygg till mage.

3 månader

3, sitta med lite stöd samt sitta utan stöd.

Sitta med stöd ville hon redan när hon bara va ett par veckor. de va aptråkigt att ligga ner. satt utan stöd vid 5,5 månad utan att tippa omkull

4, äta själv.

Hon får ju prova äta själv, men det mesta hamnar på andra ställen än i munnen=)

5, kräla/krypa

Hon ålade och rullade för att ta sig fram tills hon va 5,5 månad, då började hon krypa

6, stå och gå

Började ställa sig upp mot saker vid 6 månader. Nu står hon hela tiden och håller knappt i sig

7, När fick de tänder?

Första tanden kom när hon va 5,5 månad
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 865
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp