När fick ni tillbaka mensen?

Jolanta

Trådstartare
Ja, jag vet att det är olika från person till person, men när fick ni tillbaka mensen efter eran garviditet?
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Med första så kom den tillbaka efter tio månader. Med andra så kom den efter sju veckor:(.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Jag började med minipiller efter 12 veckor och sen fick jag en blödning efter några dagar.
För min mamma tog det 6 månader.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Förra gången fick jag igen den efter 2 månader.
Idag har det gått 4 månader utan att jag har sett röken av den ännu (tackar vi för :bow: )
Vet inte när/om den väljer att dyka upp nu för jag började med Cerazette i fredags (1 feb)
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Minns inte säkert men trots helamning och sen mycket amning kom den tillbaka relativt snabbt, tror det kan ha varit 4-5 månader, men det var efter att jag satt in hormonspiral så den kanske bidrog till detta...
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Ettan efter 10 veckor - ammade inte
Tvåan efter 5 månader - helammade då
Trean är 1 år och delammas - ingen mens än. :)
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Min kom igång nu i januari, lilleman skulle precis bli 5 månader.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

7 resp. 8 månader efter förlossningen - båda gångerna hade jag 2 veckor innan inte kunnat amma som vanligt på ett dygn eller så (1a gången magsjuk, 2a gången operation)
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

hmmm 12 veckor ungefär har jag för mig eller var det 16? Hur som haver hade avslag i 8 veckor sedan 1-2 månader uppehåll. Ammade inte då och åt inga p-medel
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Fick tillbaka den i slutet av januari, så efter ca 6 månader. Pumpade ur mjölk i ca 3 månader.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Första barnet: efter 10 månader (ammade mycket)
Andra barnet: fyller snart ett, ingen mens ännu (ammar mycket nu också...)
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Efter Ettan fick jag min mens i mitten av maj, efter Tvåan fick jag den i början av november och efter Trean fick jag den den 18 januari.

Ettan är född 6 februari, Tvåan den 9 september och Trean den 5 december.

Ammade inte.

Det var tydligt att avslagen var slut och så kom mensen efter någon vecka, varade i de vanliga 5 dagarna och var sedan lika regelbunden som den alltid varit.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

9 el 10 månader efter tror jag (minns inte riktigt...)
Var jätteglad sålänge den höll sig borta. :D (började knapra mina minipiller 2 veckor efter förlossningen igen, så jag behövde iaf aldrig vara orolig att jag var gravid igen.)
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Ja, det kan man ju fråga sig. Började med Cerazette 1:a februari, och fick nån slags *mens* för några dar sen. Men jag tror inte den är *äkta*. Är nog bara vanlig mellanblödning eftersom den inte liknar mens. Och avslag är det inte för den slutade för längesedan. Bebben är 8 veckor i morgon söndag.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Jag hel ammade i 2½ månader, slutade helt när Jason var 3 månader. Första mensen kom när han var 5½ månader.
Och för första ggn i mitt "mensliv" så var den regelbunden. I alla fall i 5 månader, nu har den lyst med sin frånvaro sen i november då jag hade mens 2 ggr på 3 veckor....
Blir aldrig klok på den...:smirk:
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

typ en månad.
Jag ammade inte. pumpade ca 2 ggr om dagen i nån vecka bara.
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Får man fråga vilken pump du hade ?

Jag köpte en på apoteket, den höll på dra loss mina bröstvårtor :(. Fanns inget annat just då...sen långt senare hade dom nån annan variant som inte var så B som den jag köpte för noll kronor typ. Hur kan någon egentligen pumpa med den pump jag köpte undrar jag. Fick ut knappa halv flaska. Då brann det som eld i vårtorna :(
 
Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Jag hade en pigeon.
På bb i huddinge hade dom medela. en stor pryl som säker kostade en förmögenhet.

Det gjorde ganska ont att pumpa för mig med. men man får se till att bröstvårtan hamnar precis i mitten på hålet så att de inte suger snett så att säga, då gjorde de riktigt ont...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 050
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 750
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 618
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp