Nær borde man gå upp i vikt?

Aningsfull

Trådstartare
Jag ær i v 16 nu och jag har fortfarande inte gått upp ett kg. Jag har gått ner 5 kg dæremot mot før vad jag vægde innan jag blev gravid.
Folk på jobbet har børjat oroa sig før att jag ær så mager, och magen ær så gott som obefintlig. Litegrann syns det nog kanske. Men jag trodde liksom att jag borde vara større?

Ultraljud finns inte hær, det enda lækarna kan gøra om jag går dit ær att ta blodprov och det sæger væl inte så mycket.
Har førsøkt nå barnmorska hemma i Sverige hur længe som helst men de ringer aldrig tillbaka trots att jag læmnar namn och nummer och ber om att bli uppringd (tar ej emot samtal, uppringningssystem).

Vad gør man? Ær det ens något att oroa sig øver? Nær børjade det synas på er att ni var gravida och nær børjade ni att gå upp i vikt?

Ett tag gick jag upp litegrann, men efter några dagar var jag nere på strax under 47 kg igen. Sambon har børjat oroa sig øver min mage som inte væxer och min stændigt nedåtgående vikt.. Men jag vet inte.. Det kanske ær før tidigt før att nåt ska synas æn?
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Jag tror inte alls att du behöver oroa dig det minsta! Min mage syntes inte i vecka 16, och det är det många magar som inte gör. Samma sak med vikten, vissa går inte upp någonting i början, vissa går upp jätte mycket! :)
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Jag var 18 kg lättare när jag skrevs in på förlossningen med första barnet än jag var vid första besöket hos barnmorskan.
Jag har gått ner vid alla tre graviditeter dock inte så mycket som första gången.
Jag mådde skunk när jag var gravid!
Första gången var det tal om att jag skulle läggas in i slutet av graviditeten, men det blev inget av.
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Min mage syntes absolut inte i v 16. Vid UL i v 19 syntes den inte heller för den delen.

Folk i min omgivning började se magen under tighta kläder i va 22-23 ungefär. Jag själv såg den i v 20 ungefär.

Men jag var väldigt liten också. I v 34, 2 veckor innan han föddes, var min mage ungefär lika stor som min storasysters mage i v 15-16.

Det är så enormt olika det där alltså. Jag gick visserligen aldrig ner, men gick upp väldigt lite och nästan bara på slutet. Samma vecka som han föddes kunde jag fortfarande se ogravid ut i en stor och tjock tröja, utan problem. Mina jeans kunde jag knäppa fram till v 33-34 :D
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Jag har varit hos doktorn idag. Är i v 22 och har gått upp 3 kg. Detta var enligt honom högst normalt. Men det finns en jättebra tråd nånstans på familjeliv där frågan är "hur mycket har du gått upp i vikt och vilken vecka är du i" och det är så OTROLIGT olika att typ allting är normalt.

Det syntes ingenting på mej till vecka 18, och inte förrän nu ser jag gravid ut. När ska du hem igen så du kan gå på ultraljud? Annars kan du ju komma hit, här får man en tid samma vecka ;)

Var inte orolig, en dag poppar magen upp. Den fasen du är i nu är lite scary, tyckte jag iaf. Jag mådde toppen, hade inte ont och mådde inte illa. Kände mej inte gravid, såg inte gravid ut... Men det ändrades för typ 3 veckor sen.
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Kommer inte ihåg hur det var första gången.
Andra gången brukar magen synas tidigare. Och på mig syntes den inte i v.16.
Hade inte gått upp i vikt då heller.
I v.20 hade jag gått upp 1 kg.
Då syntes magen också. Men inte när jag hade kläder på mig.
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Kan du inte försöka få tag på en privat barnmorska i Sverige, som du kan ha telefonkontakt med? Det kostar förstås, men det kanske det kan vara värt för att ha en säker lättillgänglig kontakt.
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Inget du behöver oroa dig för. Det kommer. När jag blev gravid så gick jag ner 14 kg. Pga att jag spydde så mycket.. Dom två sista månaderna så gick jag upp 6 kg pga en del vatten i kroppen.
En del går inte upp alls och syns knappt inget. På mig syndes det rätt snabbt och min mage var stor på slutet men för det gick jag inte upp så mycket.
En annan kompis syndes det inte alls i början, men på slutet så hade hon en jätte mage och hade gått upp 56 kg.

Mvh
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

En annan kompis syndes det inte alls i början, men på slutet så hade hon en jätte mage och hade gått upp 56 kg.

Omg stackars människa hon måste varit som en ballong! Det måste vara skitjobbigt att svullna upp sådär, att gå runt och bära på det också förutom en unge lixom.
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Ja det var verkligen jobbigt för henne sista tiden. Hon var så kort med. Var verkligen som en stor ballong. Hon fick problem med ryggen med. Men 3 år senare så ville hon ha ett till barn haha

Mvh
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Min mage började synnas runt v. 23, sen har det rasat på. Är i v. 28 nu och ser ut som ett hus. :o Har svällt ganska bra (ca 15 kilo).
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Detta är min mage, ca 2 v innan han föddes;

Bild032copy.JPG


Är glad att jag hade så pass liten mage, jag tyckte att den där var otymplig nog att släpa omkring på..
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Åh så fint! Hoppas att jag också får en sån behændig liten høggravidmage. :D :love:

Egentligen kanske man ska vara glad att man ær liten och smal fortfarande. Før man lær væl ændå vara leds på magen sen innan de 9 månaderna har gått har jag førstått. :angel: :D

Men det ær skønt att ha någon att panika ut infør och bli lite lugnad. Det ær konstigt hur man ena dagen kænner sig helt lugn och tænker att allt bara kommer att gå bra, till att næsta dag vara helt sæker på att barnet måste ha døtt i magen eller nåt før att man inte kænner eller mærker nåt alls.
Liksom.. gravid i øver 16 (oh my, snart 17) veckor och fortfarande kan knæppa jeansen i strl 32, inte haft en dag med illamående och kænner sig precis som vanligt. Bortsett från de nattliga toalettbesøken och økade sømnbehovet, och det faktum att man alltid ær hungrig. :angel:
 
Sv: Nær borde man gå upp i vikt?

Var glad! Jag mådde konstant illa i ungefär 15-16 veckor in i graviditeten, och fick foglossningar väldigt tidigt. Tror det var runt v 21 jag fick dom, men jag minns inte säkert, är ju liksom 1½ år sen nu :D Jag har fortfarande sviter av foglossningen också, det säger BM att det nog aldrig lär försvinna helt.

I övrigt behövde jag faktiskt ALDRIG kissa på natten, under hela graviditeten. På dagarna kissade jag mycket oftare, men jag sov precis som vanligt, det var skönt.

Och ja, man hinner verkligen bli less på magen :crazy: Den tog i överallt (Jag lärde mig aldrig att inte tränga mig igenom smala öppningar, där jag kom förbi tidigare :angel: ), det var otympligt, tungt och jobbigt att leka med valpen mer än korta stunder och jag var hemskt ledsen över att inte kunna sova på mage :( jag har supersvårt att somna om jag inte får ligga på mage..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Såhär är det: Jag är väldigt smalt bygg utan några som helst former. Det senaste året har jag gått upp lite i vikt och helt plötsligt...
2
Svar
26
· Visningar
4 761
Senast: Amanda_F
·
Övr. Katt Jag vet att det ær vanligast att man læmnar sin hona hemma hos hanen men det passade inte hankattsægaren så dærfør lånade jag hem honom...
Svar
9
· Visningar
1 903
Senast: bengeten
·
Relationer Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag...
Svar
18
· Visningar
2 562
Senast: Petruska
·
Katthälsa Såfin har nyss fyllt nitton år och ær kanske att jæmføra med en mænsklig nittoåring. Hon har har hypertyreose, =høg førbrænning, och...
Svar
0
· Visningar
810
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp