När börjar magen växa under graviditet?

Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag är en sådann som aldrig lägger på mig just runt rumpa och lår, så för mig blir nog detta ej något problem. Jag har inte heller tänkt gå upp mer än absolut nödvändigt i vikt. Vägde 58 kg till mina 170 cm innan grav, väger nu 60 kg.

Man måste ju givetvis ha tröjor som täcker gylfen, men tröjor är billigare än byxor. Och många av mina tröjor är långa, så det blir nog inte heller något problem för mig. Man får ju köra på det som känns bäst helt enkelt. Om man tycker att mammabyxor är bättre än ett "Belly Belt" så ska man ju absolut använda mammabyxor, och vise versa!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Japp, helt utan något extra. Men då har jag heller inte jeans som sitter superhögt upp, men heller inte jättelågt. Jag har haft många väldigt mycket lägre jeans i mina dagar, sådana som man inte skulle böja sig fram med ;)

Jag köpte 3 st linnen på sommaren (Födde i sept) som var lite festligare och finare än alla mina helt vanliga, men jag köpte min vanliga storlek och dom satt jättebra. Var dock av den långa varianten. I övrigt har jag bara lagt pengar på roliga saker till bebisen under graviditeten ;) Och nu blir det ändå bara bebiskläder jämt.. Jag kan inte hålla mig ifrån den avdelningen!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag tycker inte att man är snygg någon gång under hela graviditeten :crazy: Så tips från mig är nog svårt att få.. Jag framhävde aldrig magen, men gömde den inte heller. Den bara var där liksom, och jag klädde mig som vanligt och bekvämt.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Skönt, jag startade på undervikt så jag kan tänka mig å gå upp 3-5 kg till utan att känna att jag måste bli av med dem sen. De 5 kg jag satt på mig nu syns inte. Och alla kläder passar fortfarande ;)

Jag köpte en jätte fin klänning förra året och den är super stretchig :bow: lika så alla linnen jag har hemma redan.

Sen vimlar det ju av tunikor t.ex. i affärerna. Och snart är det sommar så då går man ändå inte i jeans :) Annars så trivs jag bäst i mjukisar :p Någon av sambons tröjor och mina träskor :rofl:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag är en sådann som aldrig lägger på mig just runt rumpa och lår, så för mig blir nog detta ej något problem. Jag har inte heller tänkt gå upp mer än absolut nödvändigt i vikt.

Jag hade inte heller tänkt gå upp mer än nödvändigt, men sånt är svårt att styra själv.
Jag gick upp 25 kg första gången, nästan bara vätska som samlats i kroppen.
Andra gången gick jag upp 10 kg.

Tänk på att alla tröjor ni använder med stor mage blir förstörda, de blir jättefula vid magen sen när man ska ha dem efter graviditeten.
Så använd ingen favorittröja när magen är stor eller större än vanligt.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag är en sådann som aldrig lägger på mig just runt rumpa och lår, så för mig blir nog detta ej något problem. Jag har inte heller tänkt gå upp mer än absolut nödvändigt i vikt. Vägde 58 kg till mina 170 cm innan grav, väger nu 60 kg.

Jag vill inte heller gå upp i vikt, men som sagt, det kan ju vara svårt att styra själv;) Men om jag fortsätter spy som jag gjort hittills så kanske jeansen passar ett tag till:cool:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Men du förstår inte :p Mina ben är som tändstickor. Hur mycket jag än går upp i vikt så ser benen lika dana ut. Både mamma och mormor är likadana. Oliv på pinne brukar vi säga :rofl: Så om jag får lite mer rumpa blir jag bara glad.. Men åter till ämnet; Kläder!

Med tanke på hur stor omsättning det är på tröjor i min garderob så är det inget jag oroar mig för; att förstöra favorittröjan vill säga. Brukar tröttna på mina kläder ganska snart.. ;)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag tycker ju att det är är rätt kul att shoppa nytt, och nu har man ju en bra anledning till det när magen växer:angel: Det finns myyycket snygga mammabrallor:D
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

mm det håller jag med om.. Fast jag vet inte ang. mammabyxorna.. har inte sett speciellt mycket som fallit mig i smaken.. :/
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

I affärerna har jag sett kanske 3 par snygga, tror det var på Lindex. Annars verkar det inte finnas så mycket. Men jag satt vid datorn en hel dag när det regnade och spanade in en hel del jeans på nätet, mycket varierat och snyggt:)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag hittade ett par mammajeans, svarta, som är jättesnygga på min rumpa. Lindex var det som sålde dem!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

KL

Tyvärr har jag alltid haft problem att hitta jeans som passar, och jag vågar absolut inte köpa byxor utan att ha provat dem.. Antingen är byxorna lagom i midjan, men för korta, eller förstora i midjan men lagom långa.. :angel: Gaah, hatar att prova byxor.. Och nu är man ju så illa tvungen.. Mina jeans går inte igen längre...
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

De har jag oxå köpt!
Det enda som jag störde mej otroligt på var texten på RUMPAN "baby inside" DÄR är den väll ändå inte!!!:rofl: Men jag tänkte att "äsch det ser ingen" men, första dan med dom på jobbet var det en som var snabb att kommentera den... Men snygg modell är det iaf och väldigt sköna är dom!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

På mina står det ingenting alls, det tycker jag är skönt!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Knapplån.

V.14 resp V.18

phpjwkmup.jpg


Jag kan definitivt säga att det händer saker runt v.14-15. I alla fall på mig, det gick över en natt så bestämde sig lillen för att nu vill jag inte gömma mig längre.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

KL

Jag har en fundering, många har nämnt att livmodern eller bebisen flyttar sig uppåt i magen någon gång runt vecka 16 sådär.. Stämmer det? Och vad är det som händer egentligen?
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Min mage växer lite i omgångar. Jag är nu i v 20 och jag har ett par vanliga byxor som jag fortfarande kan ha, de har ganska låg midja och stretch. Jeans fick jag sluta med tidigt. Först knäppte jag bara upp översta knappen så gick det bra men det blev obekvämt och klämde på magen tyckte jag. Jag kan fortfarande dölja magen med en bylsig tröja men nu syns det tydligt. Det började synas runt v 10 men jag var ganska smal så det var kanske därför.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

KL

Jag har en fundering, många har nämnt att livmodern eller bebisen flyttar sig uppåt i magen någon gång runt vecka 16 sådär.. Stämmer det? Och vad är det som händer egentligen?

Kolla min bild ovan ;)

Vid Ul i v.14 låg den lille långt ner i bäckenet bak mot ryggen och gömde sig, men sen blev det väl för trångt där nere för att växa och röra på sig så då flyttades allt uppåt, man kan få lite "mensvärk" då eftersom äggstockar och allt flyttar på sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 409
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 963
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp