När börjar magen växa under graviditet?

Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Det är skillnad på bristningar och bristningar.

De bristningarna man får på t.ex. rumpan och brösten när man börjar få former i tonåren brukar inte vara lika djupa som de man kan få när husen töjs snabbt på magen vid en graviditet.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

När beräknas bebben komma? Vi kanske ska ha samtidigt? Jag ska ha runt 25 november, om allt går bra. (Det är ju så tidigt än.)

Jepp, vi ligger i faggorna du och jag. Vi beräknas till 30 november om allt går som det ska. Hittills har det gått bra, men man vågar ju inte "ropa hej" för full hals ännu. :D
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Mina bristningar försvann för 4, 5 år sen och dom syns inte över huvudtaget.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Ja hörni, ni som är eller varit gravida. När börjar magen växa egentligen ? växer den redan från dag 1, eller börjar den växa senare?

Är i vecka 10 nu, och känner redan att byxorna är trånga, fast jag inte gått upp ett endaste kilo.
Någon som känner igen sig ?


Jag är i vecka 9 och redan förra veckan svullnade min mage upp fast jag går ner i vikt. Antar att jag samlat vätska eller något.
Pallar inte längre med att ha mina finbyxor eller ridbyxor.
Det är mjukisbyxor o lös-sittande kjolar som gäller.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag går in i vecka 12 nu, och jag har en rejäl bulle. Och då är jag ändå rätt rund i vanliga fall. Jag kan ha några av mina gamla jeans, men fy vad obekväma de är:cool:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Är i v. 17 och har inte kunnat ha några av mina vanliga "officiella" (alltså kläder som jag har på jobbet eller åker till stan eller nåt och alltså inte bara går hemma) kläder sedan vecka 8 nånting. Det kanske iofs berodde på att jag hade gått upp i vikt redan innan och var på gränsen till att kunna komma i dem redan då. Hemma-kläder som underställ och hästkläder och sånt använder jag dock fortfarande, fast det ser inte klokt ut, men det spelar liksom inte lika stor roll ;)

Tyckte faktiskt magen växte mest i början, men det berodde nog mycket på att det händer så mycket allmänt i kroppen, att man svullnar upp och kanske behöver äta mer för att undvika illamående eller inte kan hålla igång som vanligt. Nu tycker jag inte det hänt särskilt mycket på flera veckor.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Det är skillnad på bristningar och bristningar.

De bristningarna man får på t.ex. rumpan och brösten när man börjar få former i tonåren brukar inte vara lika djupa som de man kan få när husen töjs snabbt på magen vid en graviditet.

Precis och exakt :)
Jag hade på brösten under tonåren för att de växte ganska bra mycket ett tag.
Men de är borta :)
Fast ärligt talat skulle jag strunta i vilket om jag bidde gravid, han älskar mig oavsett hur jag ser ut och ffa. så älskar jag mig själv oavsett vad :)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag ska också ha runt 25e november :D
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jaa hörni, byxorna blir ju inte rymligare precis.. Nu får jag ont i magen om jag har på mig mina vanliga jeans under en längre stund. Är nu i vecka 12.
Går med byxorna öppna och försöker dölja med tröjan, samtidigt som jag måste försöka hålla dom uppe! Kanske är dags för en gummisnodd..
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jaa hörni, byxorna blir ju inte rymligare precis.. Nu får jag ont i magen om jag har på mig mina vanliga jeans under en längre stund. Är nu i vecka 12.
Går med byxorna öppna och försöker dölja med tröjan, samtidigt som jag måste försöka hålla dom uppe! Kanske är dags för en gummisnodd..

Eller ett par mammabyxor kanske:angel:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag hade mina vanliga jeans fram till v34, därefter blev det märken på magen om jag satt ner med dom. Då lade jag undan dom i garderoben. Alla vanliga kläder använde jag hela tiden, men så äger jag mycket träningsbyxor, mjukisbyxor osv också. Alla collegetröjor, t-shirts och andra tröjor kunde jag också ha tiden ut.

Men jag gick också upp vad bebisen + tillbehör väger bara, och det försvann några dagar efter förlossningen.

Väldigt skönt att slippa köpa nya kläder, jag har sällan sett något snygg på mamma-avdelningen.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

I ca v.15 började man se en liten bula på mig båda gångerna.
Andra gången kunde jag ha mina vanliga jeans i strl 27 under hela graviditeten.
Men så var de rätt låga i midjan.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Klarade du dig även utan Belly-belt? Jag har bara lågt skurna jeans så det är inga problem för mig än :) Sen är ju sommaren snart här och då är det för varmt med jeans ändå.

Jag har gått upp 5 kg och kommer fortfarande i mina Fornarina stl. 25 ;)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag håller med dig fullt ut, inte mycket som är snyggt bland mammakläderna..

Plåmboken känner inte alls för att investera i en massa nya mammabyxor. Frågan är om jag ens har något val då jag är en riktig jeanstjej och äger nästan bara jeans, och säsongens jeans har haft genomgående hög midja, vilket inte alls gör saken bättre..

Ändrar mig. Äger endast jeans (!) Varav ett par har tillräckligt låg midja för att lämna utrymme för magen (och för att trolla fram ett myntinkast där bak)

Har sett i en del "gravid-tidningar" att man kan köpa ett sådannt där "belly Belt" (Som någon nämde innan i tråden ) De kan köpas på www.amvina.se

Ska kika vad de kostar. Ett sådannt blir säkerligen billigare än en hel uppsättning mammabyxor! :crazy:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

När vi ändå är igång och pratar mammakläder, har kännt att det är riktigt svårt att känna sig snygg med den lilla putande magen. Än så länge är jag tillräckligt smal för att jag bara ska se "mullig ut" och inte gravid.. Vad ska man ta på sig !?
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Men om man ska köpa ett sånt där bellybelt, då vill det väl också till att man inte går upp särdeles mkt för övrigt under graviditeten över rumpa och lår:crazy: Och måste man inte alltid ha långa tröjor då för att dölja?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 409
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 963
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp