När börjar magen växa under graviditet?

I

ImFabulous

Ja hörni, ni som är eller varit gravida. När börjar magen växa egentligen ? växer den redan från dag 1, eller börjar den växa senare?

Är i vecka 10 nu, och känner redan att byxorna är trånga, fast jag inte gått upp ett endaste kilo.
Någon som känner igen sig ?
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag är ganska smal i vanliga fall, med platt mage, så min mage börjar växa direkt. Men det är egentligen inte bebisen som får magen att bukta ut i början, utan tarmarna som svullnar. Dessutom äter jag jättemycket i början av graviditeten (både för att jag är hungrig, men främst för att jag annars mår ännu mer illa) så jag lägger på mig lite extra hull på magen de första veckorna.

Är oxå i vecka 10 nu. Endast några få av mina vanliga byxor passar fortfarande. Så var det förra graviditeten oxå.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag är i v 21 nu, och började svullna i v 15 nånstans, men klarade mig med vanliga byxor till för ett par veckor sedan, då de första mammajeansen inköptes. Idag skulle jag inte kunna stänga igen de gamla vanliga byxorna.....
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag tyckte att magen växte på direktn... men sen stannade det faktiskt av lite gran och det växer i perioder, så oroa dej inte för att den ska växa lika mycket för varje dag som går!
Jag är oxå i v 21. kan fortfarande ha VISSA jeans med låg midja så de knäppes under magen, normalhöga jeans går inte...
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Såg en liten putning i v18, dröjde först till vecka 23-24 innan jag började använda mammabyxor. Använde mina vanliga ridbyxor fram tills förlossningen, men med gummisnodd såklart :) Men sånt där är ju väldigt individuellt.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Min mage kom inte igång föränn runt v 25, då började folk märka att jag var gravid, efter det sa det bara poff fram tills sonen föddes och magen växte enormt fort. Lite konstigt då jag är pytteliten och smal, man trodde ju att det skulle synas fortare, men icke sa nicke.

Jag tycker det är otroligt individuellt, har vänner som man tydligt sett att de var gravida nästan från början.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Minns inte exakt när magen började växa på mig i förra (1:a) graviditen, men det gick ganska länge innan det märktes något större.. Är i vanliga fall helt platt över magen..

I denna graviditeten, är v.13 idag, så började jag jäsa nästan på en gång.. Byxorna kan jag knäppa men går hellre med dom öppna..
Jobbyxorna går jag oxå med öppna. SOm tur är har jag ett förkläde över annars hade väl kunderna börjat undra lite hur det var ställt i huvudet på mig:o
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jag äter lätt för mycket och går upp i vikt i vanliga fall också. Nu är jag i v 10 och har redan lagt på mig sisådär 4-5 kg... :o Jag får skärpa mig (som vanligt)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

I början syns det mycket, sen flyttar sig tarmarna och gör plats för livmodern och då försvinner det igen.

Sen börjar ju bebisen växa massor och då börjar det igen.

Jag är i v. 15 och kan fortfarande ha mina gamla jeans (slt. 25) om jag skippar att knäppa översta knappen ;)
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Alltså jag KAN ju ha mina vanliga byxor (är i v.10) men det är jäkligt trångt!

När jag ätit känns det som att allt inte får plats i magen, och då måste jag verkligen knäppa upp byxorna.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Är du gravid?! Grattis!!! Var det inte du som hade en sambo som var lite tveksam till att skaffa barn?

:) Ja, jag är gravid! Tack!
Jo han var tveksam, men efter att han fick betänketiden på sig som han bad om så ser vi nu båda fram emot att bli föräldrar i vinter!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Hmm, det hoppades jag att det skulle hända här, men tydligen är det meningen att nevin ska rulla fram, för min blir större för varje dag känns det som......:D
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Jo det blir min nu också, fast än så länge leder brösten :eek: Otroligt att jag inte fått bristningar på dem :bow: Hoppas jag klarar mig ifrån de ;) Lär ju inte ha några problem med mjölkproduktionen, snart kommer man väl vakna klockan 5 och börja råma :angel:
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Mina bröst växte de första 10 veckorna, och nu står de helt still, och inte känns det något speciellt i dem heller. Det enda som har hänt nu är atyt jag har JÄTTEbröstvårtor, som är ganska känsliga för beröring :crazy: :D Inga bristningar än, varken på mage eller bröst, det är skönt!


En arbetskamrat berättade att hennes BM sagt till henne att sperma var bra för att smörja huden med, för att förebygga just bristningar :eek: ........
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Bröstvårtorna har inte ändrats nånting än, kanske att jag är lite känsligare bara.

Haha, smörja sig med sperma, bristningar beror väl på hormoner och sker i det hudlager man inte kommer åt med olika smörjsaker?

Min sambo trodde han såg en bristning på mitt ena bröst, men det var bara ett märke från bh'n *phu*
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

Ja, visst är det så, så därför den här :eek: , fattar inte att en BM inte har koll på det!



Jag frågade just sambon, men han har inte sett några bristningar än, och inte jag heller :banana: , jag fick ytterst små förra gången, så jag hopaps jag håller mig fin den här gången med!
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

På tal om bristningar så hade jag extremt mycket röda bristningar på mina bröst i yngre tonåren, men de försvann, blektes och syns inte alls nu.
 
Sv: När börjar magen växa under graviditet?

De gör visst det, de få jag fick med sonen har också blekts, de är silverfärgade nu..... ca 16 år gamla är de också!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 409
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 963
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp