När betala 90-dygn?

Alltså luktar det inte oerhört oseriöst? Hingstägaren har satt datum för 90 dygns-koll och kollen sker efter 90 dygn och du ska betala på 90 dygn iallafall?

Nä, Hingstägaren har INTE satt datumet för kollen på "90" dygn. Det har veterinären gjort. Men eftersom 3 stationer har samma veterinär flyttar hon runt kollerna nu efter säsongen. En av stationerna har koll om två veckor. En av de andra hade både igår och för ca två veckor sedan. Samma veterinär, ingen ytterligare kostnad och stationerna ligger nära varandra.
Att en av stationerna äger hingsten som Narcissa betäckt med gör att det lätt blir missförstånd tror jag.
 
Alltså...jag och hingstägaren har löst detta och hag är supernöjd med deras service. Vi har missförstått varandra. Jag har inte riktig koll eftersom det är första fölen. Ingen skugga på station och hingstägare!!
 
Jag hade bokat annan veterinär. I mitt fall hade jag aldrig betalat om jag inte vte att hästen är dräktig.
 
Jag hade bokat annan veterinär. I mitt fall hade jag aldrig betalat om jag inte vte att hästen är dräktig.

Håller med. Det är lite dumsnålt om man vill spara pengar genom att använda sig av det ultraljud som ingår i stationsavgiften istället för att ta ut veterinär på eget bevåg och få betala lite extra.
 
@Pontevecchio, det har jag ju förståelse för, ordvalet var lite fel:). Tråkigt bara att behöva åka till annan veterinär men jag måste ändå kolla över tandstatus mm på min lille tjej så det kan nog gå att få till på samma resa hos vår eminenta distriktare:).
Det knepiga är väl att vissa försäkringsbolag ser att man ular efter 90, alltså inte på 89 för att det ska godtagas?
 
Så tänkte inte jag utan nybörjare på detta som jag är fick jag uppfattningen att det skulle faktureras efter dräktighetskoll och att det då inte var nödvändigt med annan koll. Så uppfattade både jag och en annan det.
Det handlar såklart inte om snålhet eftersom jag hade kunnat kolla dem på annan station med samma veterinär men det vart där jag och hingsthållaren missuppfattade varandra.
 
Förra årets 90-dgars koll så fick jag en faktura från hingsthållaren där det stod något i stil med att jag hade tio dagar på mig från dygn 90 att kolla. Det tycker jag var väldigt trevligt
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 135
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 343
Senast: Mabuse
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp