När berättade ni?

R

Rumble

På jobbet, för chefen, familj, vänner, att ni var gravida?

Vilken vecka var ni i då?

Vi vill vänta med att berätta till v 12 iaf, helst till UL om man kan hålla sig och det inte börjar synas innan dess. :)
 
Sv: När berättade ni?

På mig synstes det inte ens i v.18 ;)

Jag berättade på jobbet i v.7 eftersom jag svimmade då, eller snarare de körde uteslutningsmetoden och jag kan ju inte ljuga. Det syntes på mig direkt ;)

Svärmor fick veta samma dag som jag testade, sambon åkte dit i chock ganska precis efteråt. Mina föräldrar fick veta på helgen, då var jag i v.6.


Ångrar inte att vi berättat så tidigt, hade något gått snett hade alla förstått varför man var nedstämd/sjukskriven och kunna ge stöd istället för å höra "Varför är du så jävla grinig för..." eller något annat i den stilen som man säkert tolkar helt annorlunda efter ett missfall.
 
Sv: När berättade ni?

Berättade för blivande mormor, morfar och farmor samma dag som vi gjorde testet. Dvs då var jag i vecka 5.

Sen vet jag inte riktigt med resten. Jobbet fick veta när jag var i 6:e månaden. Jobbade bara timmar och skulle ändå sluta i mitten av september, sonen var beräknad till slutet av oktober. Dock kom han slutet av september i stället.

Resterande bekanta fick veta efter hand. Det syntes inte så tidigt på mig så det var till och med så min sjukgymnast inte såg det när jag var i vecka 27.
 
Sv: När berättade ni?

För närmaste familj och några nära vänner: i v6.
För närmsta kollegorna: i v 8 tror jag.
Eftersom några anhöriga arbetar på samma ställe som oss ville vi inte lägga "munkavle" på dem så länge; därför berättade vi ganska tidigt på jobbet också.

"Resten" fick väl veta det successivt; kring v11-12 hävde vi "sekretessen" för alla.
 
Sv: När berättade ni?

Då vi hade "planerat" in en abort från början, men sen ångrade oss i sista stund så berättade vi inte förrän i v. 13-14 nånting för våra föräldrar och nämsta vänner.
Sen så berättade vi allt eftersom vi träffade på folk.

Började synas att det var en gravid mage i typ 17-18. Innan dess såg det mest ut som om jag ätit för många bullar inte att jag hade en bulle i ugnen:D:D
 
Sv: När berättade ni?

Jag berättade för mamma och pappa när jag var i v 8-9 nåt sånt och berättade för svärmor i samma veva.
Sen berättade jag för kollegorna runt v. 12 och vännerna ungefär samtidigt.
Sen har jag inte berättat för nån mer, men bor i en liten stad så ryktet sprider sig. :angel:
Nu är jag i v 17, snart 18, och vet inte riktigt vilka som vet. Dom som inte vet det nu lär ju upptäcka det så småning om ändå. :angel:
 
Sv: När berättade ni?

I vecka 12 började de andar tjejjerna på jobbet bli misstänksamma eftersom jag va så svullen, då va det inte lönt att ljuga så då blev det officiellt för alla...

Våra föräldrar, min mormor o morfar fick veta dagen efter testet och det fick även min bästa vän Magic här på Buke :D Va ju tvungen att veta att hon kunde ta unghästen och utbilda den i vinter, annars hade vi fått betäcka henne igen och hon va på väg in i brunst :)
 
Sv: När berättade ni?

Jag berättade innan jag ens var säker.
Men när jag var i vecka 6 visste alla, hade inte kunnat hålla inne med det eftersom jag blev så sjuk. Kräktes fram till vecka 15.
Fick vara sjukskriven många veckor då jag bara kunde ligga ner, dricka lite vatten och äta mannagrynsgröt.
 
Sv: När berättade ni?

Jag tänker på det ganska ofta, hur jag ska klara av att hålla mig och inte berätta förrän efter UL hehe.. Vill ju berätta för hela världen! :love:
 
Sv: När berättade ni?

Förutom min man så var det min chef som fick veta först. I v 5 tror jag. Hade inte tänkt tala om så tidigt men hon var tydligen synsk. Övriga kollegor fick veta när jag var i v 10 tror jag.

Mamma, pappa och mina systrar fick veta när jag var i v 6. Hade tänkt berätta för svärföräldrar och min mans syster med familj när läge kom men så frågade min mans syster om jag ville ha hennes jeans eftersom hon efter sitt första barn inte kunde ha dem längre och då kunde jag inte hålla mig och sa att jag var gravid. Hon fick lova att vara tyst så att vi fick berätta själva för min mans föräldrar.

Berättade för mina närmsta vänner rätt tidigt också. Några fick veta fast det inte var riktigt meningen. T ex mådde jag rätt risigt en kväll i stallet och några frågade om jag skulle hänga med ut och rida. Sa att jag bara skulle skritta ut ca 20 min och att de kanske ville rida längre. Nä då de ville också ta det lugnt. När min pålle började skritta på för fort blev jag jätte illamående och blev tvungen att berätta.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 361
Senast: Ramona
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
12 342
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
13 505
Senast: Tranan
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 670
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp