När bebisen snart är 4 månade

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Ändrar sig tarmfloran sig då? Min bebis avföring är grön! Eller är det min mjölk som det är fel på?
 
Sv: När bebisen snart är 4 månade

åhh... har du gjort ett längre uppehåll i amningen? alltså lite fler timmar än vanligt så brösten blivit riktigt sprängfyllda - för då kan det vara så bebisen bara fått i sig den första "törstsläckarmjölken" som är sötare och mindre fet vid ett tillfälle och då blir bajset illgrönt... det har hänt både mig (när lillskruttan vägrat äta när vi varit hemifrån så att "en gång i kvarten" matningarna övergick i 3 timmars uppehåll) och lillsyrran som inte trodde på mig tills den dagen hennes son hade en kinkig dag och inte ville äta förrän han var riktigt vrålhungrig - och konstaterade att blöjinnehållet var lysande grönt... :eek: :D

och att omgivningen blir såpass rolig att man inte har tid att äta brukar kunna inträffa vid den åldern ungefär... det är inget farligt...
 
Sv: När bebisen snart är 4 månade

Eller så har du ätit spenat, pesto, ruccola eller motsvarande. Min bebbes bajs är nästan alltid en djupare nyans av grönt!

Fny
 
Sv: När bebisen snart är 4 månade

När jag åt vitlök blev barnens avföring grön
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 950
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp