När är man höggravid?

V

vansinnet

Jag vet att det fanns en tråd om detta förut men jag kom inte riktigt ihåg vad man kom fram till.

Hursomhelst, när räknas man som höggravid egentligen?

Läste i någon tidning nyligen att man räknas som höggravid redan från vecka 28, och jag tyckte att det lät tidigt.
(Fast det kanske är för att jag tänker mig att när man är höggravid så är man som en stor vattenmelon och knappt kan röra sig :p )
 
Sv: När är man höggravid?

Jag har inte ansett mig sjalv vara hoggravid forran for ett par tre veckor sedan. Det var forst da som jag borjade bli svullen i fotterna, fick svart att sova, fick lite problem med tryck pa nerverna vilket gjorde det svart att ga, och magen borjade vaxa enormt :eek:. Men nu ar jag definitivt i allra hogsta grad superhoggravid :D

Ar i vecka 37 med tvillingar :banana:
 
Sv: När är man höggravid?

Jag trodde man var "höggravid" den sista månaden bara! :o Men då är alltså jag höggravid NU redan... Är 30 veckor fullgången idag. :)
 
Sv: När är man höggravid?

Hm, då måste jag alltså också vara det nu då.
(V 31 + 1 )

Fast å andra sidan, jag känner mig rätt så otymplig.
När jag lindar benen på pållan är det ngt som tar emot :angel:
 
Sv: När är man höggravid?

Ordet i sej låter ju som om man är klumpig.... Alltså att man blir höggravid när man börjar få avstå från saker för att det fysiskt inte går längre.

Jag är JÄVLIGT höggravid idag.... 40 v imorrn :D
 
Sv: När är man höggravid?

Haha jag har KÄNT mig höggravid jättelänge fast jag är bara i v 26 :p
Jag skulle kunna tänka mig att det är tredje trimestern som är 'höggravid'-perioden? Och det är väl typ från v 28-29 ?
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 166
Senast: escodobe
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 097
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 244
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp