när ägget fäster

Comfort

Trådstartare
anligt gravid.se hade jag ägglossning den artonde, sex blev den sjuttonde.
igår kväll var det totalkaos i min mage. den kurrade som en borrmaskin och jag fick ordentliga "stick" i magen, fast i övre delen kändes det som.
bad var det??
jag vet att vissa kan känna när ägget fäster, men då brukar de väl sticka i nedre halvan?


följdfråga:
Hur mycket reduceras chansen för bäbis om man går och tömmer efter sex? med tanke på hur många spermier det finns i en sats borde det väl finnas några kvar? eller får de svårare att simma upp?
 
Sv: när ägget fäster

anligt gravid.se hade jag ägglossning den artonde, sex blev den sjuttonde.
igår kväll var det totalkaos i min mage. den kurrade som en borrmaskin och jag fick ordentliga "stick" i magen, fast i övre delen kändes det som.
bad var det??
jag vet att vissa kan känna när ägget fäster, men då brukar de väl sticka i nedre halvan?

Jag tror ingen kan svara på din fråga. Kroppen är extremt komplicerad och stök i magen kan ju bero på tusen saker! Jag tycker du ska se tiden an och är du gravid visar det sig förr eller senare. Om du "tömmer dig" har nog marginell betydelse. Dessutom, det är i praktiken omöjligt att bestämma när du har ägglossning utifrån en schablonuträkning. Det är bättre att ta ett ägglossningstest.
 
Sv: när ägget fäster

ägget fäster inte sååå tidigt utan jag skulle gissa att du hade ÄL igår :idea:...
 
Sv: när ägget fäster

Jag har svårt att tro att du kände ägget fästa, när man "vill" känna saker så kan man upptäcka hur mycket konstiga stick, hugg och dragningar som helst i varenda kroppsdel :crazy:

Det har knappt ingen betydelse alls om du går på toaletten efter sex, de spermierna som är på väg mot ägget kan du inte klämma ut.

Möjligtvis om mannen din har väldigt få och dålig kvalité på simmarna kanske det kan spela in, men det är nog väldigt marginellt även där.
 
Sv: när ägget fäster

Testa ÄL-stickor från Apoteket istället, de är pålitligare än en tabell som inte är så individuellt anpassad.
 
Sv: när ägget fäster

Säg inte det - vi hade sex 5 dagar INNAN ÄLtestet visade på ÄL, och ändå blev det bebis :) Vilket jag vet eftersom vi inte kunde ha det på 'rätt tid' men jag ville ändå ha koll på cykeln :)
Kan tillägga att det skedde efter flera år av ingenting ...

Håller tummarna för plussande för dig, jag hade onda bröst och mensvärk från typ 2 dagar efter ÄL ... sen plussade jag :)
 
Sv: när ägget fäster

kl

Tycker det är svårt att räkna ut när det gäller ÄL o så.
Jag VET att jag blev gravid den 9:e juni, men enligt alla uträkningar så ska jag ha haft min ägglossning den 12:e.
Men då hade vi inte ens sex, så jag vet i tusan hur den här bäbisen har kommit till isf :D
 
Sv: när ägget fäster

följdfråga:
Hur mycket reduceras chansen för bäbis om man går och tömmer efter sex? med tanke på hur många spermier det finns i en sats borde det väl finnas några kvar? eller får de svårare att simma upp?

Från filmen På smällen:
Är tjejen överst kan hon inte bli gravid, du vet, tyngdlagen. :rofl:


Jag tror du kände av ÄL. Det tar mellan 3-10 dagar för ett befruktat ägg att ta sig ner till livmodern och hitta någonstans att fästa.


Sen är det ju mängden spermier som spelar roll och inte hur stor satsen är, tror jag läst någonstans att det krävs att flera spermier är på och "pickar" på ägget för det ska släppa in 1 spermie, alltså inte först i mål. Och ägget kan tydligen välja också om den vill ta emot 1 spermie eller inte.

man kan märka på sina flytningar när man har äl, och då blir det också mer lättsimmat för spermierna.
 
Sv: när ägget fäster

Testa ÄL-test, de har ja gjort denna gången. Köpte clear blue digitalt o de funkade för mig. Ja hade stegring i förgår o igår så då passade vi på;). Vet dock inte om vi e gravida än men ägglossnings testet funkade i alla fall...
Lycka till...:banana:
 
Sv: när ägget fäster

kl

Tycker det är svårt att räkna ut när det gäller ÄL o så.
Jag VET att jag blev gravid den 9:e juni, men enligt alla uträkningar så ska jag ha haft min ägglossning den 12:e.
Men då hade vi inte ens sex, så jag vet i tusan hur den här bäbisen har kommit till isf :D

Som sagt jag hade ÄL FEM dagar efter sex nu när bebis kom till :eek: Vi kanske kör på jungfrufödslar? Inga pappor ... :angel:
 
Sv: när ägget fäster

Jag hade sex flera dagar innan ägglossning...... Jag blev på smällen och det resulterade i en Loke :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp