Näe! Nu har jag tröttnat...

EmelieK

Trådstartare
..på att promenera själv vareviga dag! Visst finns det väl hundfolk i Västerås här på Buke? Då jag jobbar mycket kvällar och helger så promenerar jag ofta dagtid med min hund. Finns det ingen som vill göra oss sällskap? :angel: Även träningskompisar är välkommna att hör av sig! :D Haha.. Värsta kontakt annonsen ju..

Sv: Näe! Nu har jag tröttnat...

Finns det verkligen ingen hundägare i Västerås som vill ha sällskap på promenader/träningar? :confused:

Äh, jag har ju redan flyttat ifrån Götet en gång.. Kan ju inte flytta tillbaka igen! :D Fast det låter väldigt lockande.. :angel:

*räcker upp handen*

Här finns en Västeråsare med en pinscherhane. Vi vill gärna ha promenad/träningskompisar:)

Är "mellan två jobb" (faktiskt inte förstått innebörden förrän nu). Så jag jobbar bara vissa dagar, så ibland kan jag på dagtid:)

Vilken del av V-ås håller du till i?
PMa om du inte vill skriva här.

/Fia & Aquiro

Åh, vad roligt! Jag bor på Skallberget.

Jag har tyvärr varken bil eller körkort, men Erin kan åka buss om det behövs..

Vi bor nära Joker, Malmaberg borde området heta, har nyss flyttat hit från andra sidan stan:)

Jag har både bil & körkort & åker ganska ofta ut i skog & mark, ni får gärna hänga på så kan de få härja lösa:)

Annars tränar vi lydnad, men bara inomhus nu, ridhusträning en gång i veckan i surahammar.. Men till våren så jäklarns;) Ni då?

Erin är en omplaceringshund på 1½ år så vi ligger lite efter.. :angel: Vi har gått grundkurs i lydnad så hon kan väl i princip det elimentära, inkallning osv.. Hon är väldigt arbetsvillig så det är roligt att träna med henne! Vi har planer på att fortsätta med lydnadskurser och även prova att spåra.

Det skulle vara jätteroligt att följa med ut i skogen!

Vi kan väl pm:a om detaljerna? :D

Jag vill gärna ha promenadsällskap. Har dock ingen hund :D

Jag/vi hänger gärna med om vi får!
Jag får min 10-månaders pinscherpojke på torsdag och vi behöver bekanta oss lite med varann först, men sen vill vi gärna ha sällskap!
Jag bor mellan korsängen och lasarettet.

Just nu har vi ett "uppehåll".. Min tik ska ta bort livmodern imorgon så vi lär ju ta det lugnt ett tag. Men pm:a nummer om du har lust så drar vi ihop något snart! :D

Jag bor i Västerås med mina två yrväder, phaléne tik och papillon hane.
Hänger gärna med på promenader någon gång om det passar mina arbets- och träningstider. Vi umgås ganska mycket med andra hundar annars med, eftersom vi tränar och tävlar en hel del, men det vore skönt med promenadsällskap någon gång ibland också..sambon brukar inte vara allt för sugen på att följa med ut och gå :D

Lycka till med din tik imorgon Emelie!

Tack! Var och lämmnade henne kl 8 imorse, så nu sitter jag här med värsta ångesten.. Jag typ kräks om det ringer på någon av telefonerna för jag är rädd att de ska ringa från kliniken och säga att något är fel.. :o

Åh, har tänkt på er idag! Hoppas att allt går precis som det ska, men det tror jag att det gör. Du får hålla oss uppdaterade hur det går (Aquiro är ju lite orolig för sin nya tjej;))..

Vi får dra ihop nåt snart igen, jag jobbar ju halvtid i 2 månader så jag är flexibel:D
De som inte har hund kan ju hänga med & promenera iaf tycker jag.. För min egen del så skulle jag bli väldigt tacksam om någon som aldrig träffat min hund innan kunde gå ett lättare spår åt oss:o
Någon som har förslag på dag/tid?
Miiip, om du är mkt upptagen så får du gärna föreslå något? :)
(vad tränar du med dina & var? tränar endel själv nämligen, men inte denna årstid:angel:)

Jag jobbar till 15.40 varje vardag och tränar med hundarna näst intill varje kväll, men jag skulle lätt kunna sätta undan någon sen eftermiddag/tidig kväll till promenad istället om ni kan tänka er att ses efter 16? Det börjar ju bli ljust lite längre om kvällarna nu med :) Annars är ju helgerna alltid något, men då jobbade Emelie kanske?

Vi pysslar främst med agility och rallylydnad. Men även lydnad, spår och sök. Agilityn kör vi bara en kväll i veckan nu på vintertid.. Men allt annat körs där plats finns nu under vintern, på promenader och skogsturer. Men det är VKK som är våran hemmaklubb och där jag håller till nästan varenda kväll vår, sommar, höst :)
Vart håller du själv till?

Vilket som funkar för mig, det blir ju ljusare & ljusare:D Helgerna funkar i princip alltid för mig, förutom just denna helg då vi ska bort.

Vi håller mest på med lydnad, men vi kör även lite spår. Rallylydnad verkar spännande, det får du gärna visa/förklara när det blir en träff.
Tänkte komma igång med agility till våren, hunden älskar det vi provat försiktigt, men jag är inte så haj på det, så det får bli någon kurs i vår.
Är medlem i SHU (får vara med ett helt år till:D), är medlem i Surahammars BK, men är även på Västerås brukshundsklubb & tränar. VKK hade inte nån ungdomsverksamhet vad man kunde välja när jag blev medlem, men är ju medlem i SKK automatiskt så jag tränar där ändå ibland... :o

Den här helgen funkar inte för mej, tävlingshelg i Norberg :)

Rallylydnad är superkul. Passar både mej och min tik mycket bättre än lydnad. Det är ju ganska svårt att visa utan att ha skyltarna, men förklara ska jag nog klara av :)
Det är anmälningskväll för agilitykurserna på VKK imorgon kväll mellan 18 och 20 ;)
Det där med att vara medlem i SHU har jag funderat över många gånger. Hur funkar det egentligen? Man har medlemskap i SBK och närliggande Hundungdom? Eller är jag helt ute och snurrar?
Nej vi har ingen ungdomsverksamhet. Vi som är i ungefär samma ålder håller ihop ändå, vi är ju inte så många :)
Men Sura BK..Är inte det långt att sitta och åka för att träna?

Åhå, låter bra det, men jag är ju inte medlem specifikt i VKK, eftersom klubben inte är ansluten till SHU valde jag fagersta som hundungdomsklubb sen är man ju allmänt med i SKK & SBK, man väljer en specialklubb till förutom SHU-klubben.. kan man gå kursen ändå?
Är det stefan som har den kursen? Fick lite instruktioner av honom med min gamla hund (som i princip aldrig lyssnade på nån annan, men honom lyssnade han på)..
Annars har jag funderingar på att gå en spårkurs på Sura BK om det finns platser kvar.. Eller agility där om det startar någon i vår.
Ja, det är ju en bit, men har mina träningskompisar i den klubben & uppfödaren bor i sura så det känns inte så jobbigt. De har ridhusträning nu så det är perfekt när man har pinscher:D

Ett medlemskap i VKK kostar 100 kr och gäller ett år..så det är ju inga stora pengar alls det handlar om :) Tror inte man kan gå någon kurs hos oss utan att ha ett medlemskap i klubben, men det är jag iofs inte säker på.
Stefan's sambo tillsammans med en annan trevlig tjej kommer att ha i alla fall en nybörjarkurs i vår. Stefan själv har fortsättningskurserna. Honom lyssnar dom flesta på, både vi tvåfotingar och hundarna :D
Men då förstår jag att du sitter och åker, det med att ha kompisar och folk man känner omkring sej betyder ju en hel del. Kommer dom alltså att hålla spårkurs i vår? Jag har lite funderingar på att gå något sådant i vår jag med, ska i alla fall försöka få plats i en eftersökskurs framåt sommaren. Tanken är att tiken ska få pyssla med lite annat än agility den här våren, men jag vill ju gärna sysselsätta hennes huvud på andra sätt eftersom hon är ganska krävande :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 237
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 461
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 183
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!
  • Kattbilder #10