Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu kan du ju till och med binda lån till lägre ränta än den rörliga räntan. Men, behöver du komma ur lånet tidigare än vad du har bundit lånet så blir det dyrt så det måste du ta i beaktande när du väljer tidsfrist.Finns det någon nackdel att binda lån på ett år? Annan än att man riskerar att betala mer än vad den rörliga räntan är?
Jag är typ så säker man kan bli på att jag kommer bo kvar under tiden för bindningen, det handlar inte om särskilt lång tid alls.
Tack för svaren!
@tornblomma Precis den gränsen har jag för att binda. Har fått ett bra erbjudande från min bank. Det var därför jag frågade om nackdelar, erbjudandet är lite för bra för att vara sant.
Varför skulle du binda högre än 1,4?Just nu är det inte så dumt att binda lånen, räntorna är rekordlåga. Styrräntan kommer troligen höjas upp från minusränta till 0% under december. Dock är det med en lågkonjunktur i antågande inte särskilt troligt med fler höjningar närmaste året/åren. Troligen sker höjningen nu för att ta lite höjd inför lågkonjunkturen så att man har redskap till att ev. kunna sänka igen för att få lite skjuts.
Sååå ja. Du kan absolut binda på en (rekord)låg nivå, samtidigt som det troligen inte kommer dra iväg uppåt heller om du har rörlig.
Binder du nu så förhandla så du ser till att ha riktigt låg ränta. Jag hade inte bundit på under 1,4 om du ska binda på ngt kortare än två år. Har du ett större lån hade jag splittat det och bundit på olika tid alt sparat ena delen rörlig.
@tornblomma Precis den gränsen har jag för att binda. Har fått ett bra erbjudande från min bank. Det var därför jag frågade om nackdelar, erbjudandet är lite för bra för att vara sant.
Varför skulle du binda högre än 1,4?
Går ju att få nästan 1,0 bundet lån just nu så varför inte välja en lägre ränta när det går?
Menade naturligtvis att jag INTE skulle binda till en högre ränta än 1,4 som max.
tänkte väl
Jag uttryckte mig helt virrigt, sorry!
Haha tänk om man bara "okej jag kan sänka mig till 1,4 men binder helst högre än det". Alla bankers våta dröm
Har man bra kort på hand så absolut!Min kompis har bundit på 1,19
Det finns nog goda förhandlingslägen i nuläget!
Min kompis har bundit på 1,19
Det finns nog goda förhandlingslägen i nuläget!
Hur länge?