nääee han e stel igen!

Mirre

Trådstartare
Hade vet ute i tisdags för att herman va (är) så stel i bak,
går med korta korta stela steg :crazy: :(
vet undersökte och satte honom på finadyl
Nu har han bara vilat och strosat i hagen.
Med täcke så fort det är det minsta kallt.
Blev bättre och han har kunnat gått riktigt normalt, tyckte dock att han var lite kort i steget igår. Men tog in honom idag och borstade av och la på nattäcke, och då var han stel igen. Och knakade när han löft bakbenen :( Lät honom gå två varv runtm ig och det gick knappt :( Han gick saaaaakta och stelt och snubblade med frambenen. Stegen stämmer licksom inte överens med fram och bakben. Så ska ringa vet igen på måndag och diskutera fortsatt behandling. Får se om finadylen ger nåt resultat

Senast ändrad:
Sv: nääee han e stel igen!

Uuuh kan du inte försöka svara på de här nu då (ställt frågan 2ggr tror jag?)

Vilka är vilka?

Du brukar prata om 3 hästar. moses, herman och en till? Jag hänger inte med?
Vilken är det som är "hopplös"

Usch då! Vad tråkigt att han inte blir bättre... hoppas vet. kan ordna nån mirakelkur åt er!

jo det är skitträligt, var ute och gick med honom idag och det gick ju inte precis fort :crazy:
han försöker röra sig så lite som möjligt, när han tyckte jag gick för fort så försökte han bita, vilket han aldrig gör annars

Liknar min pålla förra hösten och hon hade Erlischios :crazy:
Har du tagit prov på det?

Ja fast själva provet visar bara hur höga titrarna är och i samband med hans visade svårigheter att gå kan nog Vet. sätta i smaband med E-svaret.
Den akuta fasen har säkert varit för ett tag sedan så tänk efter hur han har varit på sista tiden.
Trött
Hängig
Aptitlöshet
Feber
Legat ner extra länge

VARFÖR ringer du inte Vet. idag ist?

Lycka till :bow:

mysko som varit där och vill INTE tillbaka :cry:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Dags att säga farväl? Min häst fick diagnosen spatt för 2 månaders sedan Jag uppmärksammade detta genom att han blev väldigt...
2
Svar
30
· Visningar
6 235
Hästvård För två veckor sedan blev min häst plötsligt tvärhalt mitt under en hopplektion (markarbete med galoppbommar på marken). Vi hade vilat...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 679
Senast: älgen
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 795
Senast: Jerseyite
·
A
Ridning Har en häst sedan 1 år tillbaka.Innan dess inte riden på 4 år.Valack 8 år. Var hos tränare i vintras,tränaren tyckte det var något...
2
Svar
23
· Visningar
3 408
Senast: Highcat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar