M
missan
Min häst har varit halt i nästan 3 månader (se tidigare inlägg), veterinärer har undersökt honom flera gånger men inte funnit orsaken till hältan, de har provat att spruta knäleden och givit honom finadyn i två omgångar, men inget har hjälpt. Så i tisdags kom en kiropraktor till stallet, knakade och brakade lite på totton och tre dagar senare är hästen ohalt! Kan det verkligen vara "så enkelt"? Nu ska man inte ropa hej för tidigt, men jag ser stor skillnad på hästen, han är piggare och har bättre hållning och är, framförallt, ohalt!
Jag har ju alltid tänkt så att man först åker till veterinären och utreder en hälta och först därefter kontaktar "alternativbehandlare". Nu vet jag inte om jag ska tänka om, jag hade kanske kunnat rida hela sommarn om jag hade gjort det i omvänd ordning. (kanske dumt tänkt, men till saken är att jag just hade hunnit sätta igång honom efter en senskada, ridsugen =)
Jag har ju alltid tänkt så att man först åker till veterinären och utreder en hälta och först därefter kontaktar "alternativbehandlare". Nu vet jag inte om jag ska tänka om, jag hade kanske kunnat rida hela sommarn om jag hade gjort det i omvänd ordning. (kanske dumt tänkt, men till saken är att jag just hade hunnit sätta igång honom efter en senskada, ridsugen =)