Ja, alltså även om en är immun emot magsjuka så är en heldag med kräkande barn inte min idé om en rolig dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade helt klart blivit tjurig och besviken.
Alldeles för kort varsel för att vara okej, det var ju ingen krissituation och dessutom magsjuka i familjen som är väldigt smittsamt.
Jag skulle nog tycka det vore mer konstigt att inte bli besviken i din situation.
Inte var ditt inlägg på fb syrligt heller, jag kunde iaf bara läsa in besvikelse.
Jag ar inne pa Patruska's linje och skulle varit irriterad/besviken pa sambon som inte talade om for vannen att han inte kunde da han redan hade planer. Eller atminstone sa till vannen att han skulle aterkomma efter att han tjeckat med sambon om planerna for dagen.
- Håller med alla om att det inte är schysst att smitta någon med magsjuka. Grundläggande kunskaper om smittorisker måste de väl ha? Första tiden är de ju som mest smittsamma, egoistiskt att riskera att smitta någon annan då.
Så ringer personen för att småprata lite om ett hus dom köpt och ska flytta till i sommar och kläcker ur sig "Ja, så i sommar får **** (min sambo) bygga staket" Ehh jaha?.. vem har sagt att han VILL bygga staket åt er liksom
Nu tycker han det är rätt trevligt att hjälpa till och hålla på vilket gör det svårare men jag blir så iiiirriterad när det bara tas för givet.
Oj, här har tråden vaknat till liv igen ser jag.
Nej mitt fb-inlägg tycker jag också var helt "okej", det handlade ju om mig och min dag och inte om dom
Men det värsta är att jag är så jäkla långsint, men efter en vecka av småtjurighet så tänkte jag "Fine, nu släpper jag det där och går vidare. Förhoppningsvis kommer det inte upprepas." Så ringer personen för att småprata lite om ett hus dom köpt och ska flytta till i sommar och kläcker ur sig "Ja, så i sommar får **** (min sambo) bygga staket" Ehh jaha?.. vem har sagt att han VILL bygga staket åt er liksom
Nu tycker han det är rätt trevligt att hjälpa till och hålla på vilket gör det svårare men jag blir så iiiirriterad när det bara tas för givet.
Ja men han blev nog ganska överrumplad och sa ja innan han riktigt hade förstått vad han sa ja till. Han hade nog inte heller riktigt samma uppfattning om hur planerad våran dag var eftersom de mesta av planerna involverade den plötsligt magsjuka familjen = inte aktuella längre. Men då ville jag gärna hitta på nåt annat tillsammans vilket vi inte hade hunnit diskutera.
Det låter som din sambo behöver öva på att säga nej. Tyvärr är det vissa människor som alltid vill att alla andra ska ställa upp. Ställer den familjen upp lika mkt för er?