T

trollfaksen

:( ngn som kan hjälpa mig????????????? 2 hästar i stallet envisas med att ha temp som flexar upp o ner, inga andra symptom. glada, äter leker i hagen men uppenbarligen är ngt fel, fler som har haft så???????????

Kanske är det någon liten infektion eller något på gång. Sånna brukar inte visa sig föränn det är dax för max-prestation.. Ta ett blodprov så är ni på den säkra sidan. Där brukar det ju synas om det är något på gång...

Jag har haft nån sån, tempen pendlade mellan 37,5-38,2 i flera månader...jag gav henne naturpreparat för immunförsvaret och hon blev frisk efter ca 4 månader....hästen var ostartad när hon var här och här kommer hennes livsresultat
Livs 31 12-7-5 1 889 875 kr
16,0m *17,5l 12,9ak 14,8am 16,6al

Tyvärr dog hon i en fölning...fick endast en avkomma.

:banana: :angel: Jaha tack!!! hoppas att det blir nåt liknande med dessa här då...*suck* jag har gett upp - alla utom dessa två har normaltemp, en av dom har alltså haft 38.2 i snart 3 månader...den andra pendlar från 37.4 till 38.1, allt ser bra ut i provsvar men ibland rinner det en klar vätska från näsborren så...hur mycket kan man lita på provsvaren????????????????????

:crazy: den flexar mellan 37.4 och 38.2 ungefär. nu har jag köpt in 1 st svindyrt hälsofoder med diverse kolijox för jag är desperat snart....vitlök får dom så snart ser dom väl ut som sådana...provsvar säger allt väl...ändå rinner det klar vätska från näsborren på en av dom... :crazy: :crazy: bytt strö från halm till spån för ngn sa att det kunde vara mögelsporer i halmen, tvättat boxarna med virkon, haft dom ute dygnet runt ett tag..daniel olsson skrattade å sa att det är pälsfällning och inget att bry sig om.......en annan sa att det är brunster o ägglossning...och så var det rhinovirus då...och svartmögel i havren...jag ÄR verkligen snart galen... :cry:

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 312
Senast: mily
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 790
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar