Mystiska symptom på ungponny.

Notthejello

Trådstartare
Hej
Min vän har ett sto, korsningsponny på fem år.
För ca 3 v sedan så hittade vi små krustor på hennes högra skenben bak.
Vi pillade bort krustorna och tvättade såren som var under. Hon har inte visat någon hälta förutom en dag samma vecka och då på v fram.
Idag hittade vi stora muggliknande sår i karlederna bak.
2dh7mfs.jpg

Vi hittade även "blåmärken" på ballarna på båda fram.
2v7tc75.jpg

På svansroten hittade vi en kal fläck där det såg lite "sårigt" ut. I höger armveck (armbåge, fram) hittade vi en liknande fläck men den såg mer ut som en större sårskorpa.

2dh91eo.jpg

1177j3m.jpg

Hon har ingen feber, visar ingen hälta, ingen värme i varken hov eller ben, ingen feber, är glad, busig och pigg som vanligt.
Vad kan allt detta bero på?

Sv: Mystiska symptom på ungponny.

Snårigt nånstans i hagen eller nått sånt som hon kan ha klantat omkring? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa Har under ett par månader åkt fram och tillbaka till veterinären med min hund. Först var det torra pga torra och hårda krustor hela...
Svar
4
· Visningar
2 009
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka