Sv: Mystiska kroppsliga reaktioner
- När jag inte kan somna börjar det undantagslöst klia på ryggen - naturligtvis på ställen jag absolut inte kan nå.
- När jag blir stressad t.ex i folkmassor eller långa kassaköer sticker det i ring- och lillfingret på vänster hand.
- Mina blodådror på vänster handrygg formar nästan ett peacemärke snarare än att vara "raka" neråt fingrarna.
- "Kärlekslinjen" i höger handflata är liksom "bruten" och går omlott.
- När jag har ätit dåligt ett tag får jag jätteglansiga naglar.
- Min käke knakar på ena sidan utan någon särskild förklaring, såpass att det riktigt hörs när jag tuggar (fast vet man inte om det märker man nog inte av det).
- Jag får jättelätt märken på huden av till exempel soffor med "mönster", typ manchestertyg eller vad man ska kalla det, eller om jag lutar underarmen mot ett bord när jag äter eller så, samt förstås av lakan och sånt.. Ser ut som om jag har attackerat mig själv med en förskärare. Det går bort ganska så fort, men häromdagen lyckades jag sitta med handen mot en glesstickad tröja ett bra tag när jag satt och läste en grej på nätet och jag var mönstrad i flera timmar. Det är mindre roligt när det handlar om stora märken i ansiktet av örngott och man ska iväg någonstans...
- Jag kissar inte särskilt mycket på dagarna om jag inte har druckit massor av kaffe, men kan vara uppe fyra-fem gånger på nätterna. Har läst att det kan bli så om man binder vatten i benen och fötterna vilket jag gör pga medicinering, så när man lägger sig ner rinner vätskan liksom upp igen - men jag har faktiskt ingen aning om det är sant.
- Jag kan få nervryckningar i ena lillfingret som gör att fingertoppsdelen böjer sig själv fram och tillbaks.
- Kan framkalla sendrag i stortårna fast det är ju ingenting man längtar efter direkt - men ibland kan jag inte låta bli.
- När jag får ångestattacker hostar jag jättemycket och sådär äckligt djupt, ibland så att det blir kräkanfall av det :S Det händer särskilt om jag vänder mig om i sängen, vad det nu kan bero på. Någon sorts yrselgrej, kanske.
- Jag får mer svindel av att titta upp på höga byggnader än att titta ner från höga höjder.
Och det absolut roligaste - när jag ryser gör jag det bara på ena sidan av kroppen åt gången! Samma sak om jag blir kittlad eller så och ryser till - det är bara på ena sidan. Min tonårspojkvän tyckte att det var askul att blåsa mig på örat eller halsen och se hur bara ena bröstvårtan hårdnade
((Oj, nu såg jag att Lyrisk har samma grej
))
Hmm. Jag har uppenbarligen en väldigt speciell kropp :P