Mystiska kroppsliga reaktioner

Sv: Mystiska kroppsliga reaktioner

När jag har fått hicka och inte får den att sluta på väldigt länge så får jag tillslut ont i ena axeln :crazy: Nästan så de gör ont, skit irriterande!
Därför gillar jag inte när jag får hicka för jag vet vad som kommer hända om jag inte får stopp på den :p haha

Händer mig också. Samma känsla uppstår om jag kräks och får "andnöd" när magen egentligen är tom, ni fattar...

*Kl*
Höger öga skelar när jag är trött.

Om jag trycker i mellangärdet, på magmunnen, så kräks jag.

Kan känna lukt genom munnen. Inte konstant tack och lov :cautious:

När jag blir arg rycker det i högra sidan av överläppen.

När jag har fått hicka och inte får den att sluta på väldigt länge så får jag tillslut ont i ena axeln :crazy:

Åh! Det händer mig också, fast i ryggen, typ mellan skulderbladen!

Och på tal om rygg så kom jag på att jag får ont i ryggen om jag dricker för snabbt :confused:

KL kom på en sak till, när jag springer får jag ofta håll både på vanliga ställena på sidan men också i ena axeln :cautious:

Får också ont i axeln när jag får håll! Ser nog roligt ut när jag springer och vevar med armen i ett försök att få bort det. :D

kl

När jag blir stressad eller nervös så börjar hela kroppen att skaka, inte som i muskelryck utan det skakar/vibrerar inuti kroppen, svårt att förklara :p

När jag blir trött får jag hicka.

Något som är irriterande och som jag har ständigt nuförtiden är krypningar och domningar i ansiktet, speciellt vid kindbenen, näsan, hakan och pannan.

- När jag inte kan somna börjar det undantagslöst klia på ryggen - naturligtvis på ställen jag absolut inte kan nå.

- När jag blir stressad t.ex i folkmassor eller långa kassaköer sticker det i ring- och lillfingret på vänster hand.

- Mina blodådror på vänster handrygg formar nästan ett peacemärke snarare än att vara "raka" neråt fingrarna.

- "Kärlekslinjen" i höger handflata är liksom "bruten" och går omlott.

- När jag har ätit dåligt ett tag får jag jätteglansiga naglar.

- Min käke knakar på ena sidan utan någon särskild förklaring, såpass att det riktigt hörs när jag tuggar (fast vet man inte om det märker man nog inte av det).

- Jag får jättelätt märken på huden av till exempel soffor med "mönster", typ manchestertyg eller vad man ska kalla det, eller om jag lutar underarmen mot ett bord när jag äter eller så, samt förstås av lakan och sånt.. Ser ut som om jag har attackerat mig själv med en förskärare. Det går bort ganska så fort, men häromdagen lyckades jag sitta med handen mot en glesstickad tröja ett bra tag när jag satt och läste en grej på nätet och jag var mönstrad i flera timmar. Det är mindre roligt när det handlar om stora märken i ansiktet av örngott och man ska iväg någonstans...

- Jag kissar inte särskilt mycket på dagarna om jag inte har druckit massor av kaffe, men kan vara uppe fyra-fem gånger på nätterna. Har läst att det kan bli så om man binder vatten i benen och fötterna vilket jag gör pga medicinering, så när man lägger sig ner rinner vätskan liksom upp igen - men jag har faktiskt ingen aning om det är sant.

- Jag kan få nervryckningar i ena lillfingret som gör att fingertoppsdelen böjer sig själv fram och tillbaks.

- Kan framkalla sendrag i stortårna fast det är ju ingenting man längtar efter direkt - men ibland kan jag inte låta bli.

- När jag får ångestattacker hostar jag jättemycket och sådär äckligt djupt, ibland så att det blir kräkanfall av det :S Det händer särskilt om jag vänder mig om i sängen, vad det nu kan bero på. Någon sorts yrselgrej, kanske.

- Jag får mer svindel av att titta upp på höga byggnader än att titta ner från höga höjder.

Och det absolut roligaste - när jag ryser gör jag det bara på ena sidan av kroppen åt gången! Samma sak om jag blir kittlad eller så och ryser till - det är bara på ena sidan. Min tonårspojkvän tyckte att det var askul att blåsa mig på örat eller halsen och se hur bara ena bröstvårtan hårdnade :D ((Oj, nu såg jag att Lyrisk har samma grej :D))

Hmm. Jag har uppenbarligen en väldigt speciell kropp :P

Har någon skum koppling mellan naveln och... ni vet var! :o Kittlar man mig i naveln (alltså pillar) så känns det konstigt i magen och "kliar/kittlar" nere mellan benen. :D Sjukt obehagligt haha...

När jag är hungrig och äter/ska äta riktigt god mat (nåt man verkligen är sugen på) så kittlar/kliar det alltid i gommen och början på halsen.

Blir galet kissnödig när jag gömmer mig för någon eller ska leka kurragömma, har alltid vart så...

Samma som någon annan också; nyser när jag plockar ögonbrynen.

Jag får också ont i axeln när jag får håll!!! FINNS DET FLER :D

Frågat läkare/idrottslärare/övriga idrottsmänniskor om detta, alla tror jag är dum i huvudet. :mad:

Jag kan knäcka mina stortår, alltid, spelar ingen roll hur mycket jag knäcker jag kan fortsätta till förbannelsen :P

Åh en till som har mystiska stortår! Kan också knäcka tårna hur länge som helst :crazy:

När jag hickar låter det som jag har satt någonting i halsen och jag inte får luft, låter nästan som jag brölar typ :o Inte några söta små hick här inte...

Annars tror jag inte min kropp har allt för mycket knasigheter för sig

kl

Just det: Jag hyenanyser. Kan närmast beskriva ljudet som "MIIIIIIIIISCHIHOOOOOOOO" med den skrikigaste och högsta rösten ni kan tänka er. Jag kan verkligen inte hålla tillbaka nysningar och nysa tyst, jag försöker, men har gett upp och accepterat mitt uppmärksamhetstilldragande handikapp.
Jag kan även nysa med ögonen vidöppna, så FU alla som påstår att det är fysiskt omöjligt.

Jag får också ont i axeln när jag får håll!!! FINNS DET FLER :D

Frågat läkare/idrottslärare/övriga idrottsmänniskor om detta, alla tror jag är dum i huvudet. :mad:

DET FINNS FLER! :D Har för mig att jag kommit fram till detta i någon annan tråd också, och jag blev lika förvånad då! Vi är inte alls dumma i huvudet, bara lite speciella... Eller, våra axlar är det i alla fall.

Jag ryser och får gåshud på halva kroppen i taget när jag blir kittlad på halsen/"viskad" (är det ens ett ord? När någon viskar något till mig) i öronen, alltså, om jag blir "viskad"/lite lätt blåst i höger öra, då får jag gåshud med rejäl ståpäls på höger arm och ben, och vice versa.

Detta är förstås något som min sambo tycker är helfestligt :meh:

Jag har det precis likadant!:p

Knapp

På tal om gåshud så får jag alltid gåshud på båda benen om jag kliar mig på venusberget, det slår aldrig fel. PV tycker såklart att även det är störtkul:p

DET FINNS FLER! :D Har för mig att jag kommit fram till detta i någon annan tråd också, och jag blev lika förvånad då! Vi är inte alls dumma i huvudet, bara lite speciella... Eller, våra axlar är det i alla fall.

Vi verkar ju vara så många att vi kan starta en förening!

Jaa! :idea: FFHA - Föreningen För Hållbenägna Axlar! Det blir en riktig vinnare, det känner jag ända ut i (tårna) axlarna! :up:

Har någon skum koppling mellan naveln och... ni vet var! :o Kittlar man mig i naveln (alltså pillar) så känns det konstigt i magen och "kliar/kittlar" nere mellan benen. :D Sjukt obehagligt haha...

Så har jag också! Trodde nästan jag var den enda som hade en sån mysko koppling mellan de två kroppsdelarna :o Fast å andra sidan är det ju i alla fall ingen grej jag snackar om med särskilt många, så en vet ju inte :p

Kom på en sak till också (Kommer bara på mer och mer konstigheter om mig själv när jag läser alla andras, huhu). Jag blir i alla fall väldigt ofta.. ehm.. bajsnödig ( :o ) när jag sitter ute och röker :confused: Och när jag reser mig upp och går in igen är det som bortblåst.

*KL*

Mitt lite knepiga kroppsbeteende är att det "kliar" i tänderna/tandköttet när jag blir nervös.
Riktigt irriterande då man ju inte kan göra så mycket åt det :p

- Min käke kan få för sig att hoppa ur led helt oprovocerat. Dock lite jobbigt då jag fått åka till sjukan och sitta med öppen mun i 3 timmar för sjukhuset i stan inte kunde lösa det..
- Så fort jag blir lite kall(hinner inte ens börja frysa) eller bara det blåser ute så får jag som fläckar eller marmorerat mönster, främst på vänster handled. Är det lite kallare så blir det hela armarna och låren x)

Jag hade så förut, men det försvann när jag var höggravid och har inte kommit tillbaka. :)

Jaa! :idea: FFHA - Föreningen För Hållbenägna Axlar! Det blir en riktig vinnare, det känner jag ända ut i (tårna) axlarna! :up:

Måste starta en fond också så vi kan samla in pengar till forskning på detta oerhört spännande och viktiga fält.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka