T
trullslitenmedtuff
Kom ut till häste igår, skulle hämta in henne från hagen för att rida, tänkte "varför darrar hon, fryser hon ?!" när jag skulle leda in henne från hagen gick hon väldigt stelt & konstigt med bakbenen, det är max 10-15 meter till stallet från hagen, fick in henne i boxen, då bara hon säckade ihop, bakbenen orkade inte & hon ramlade omkull.., fick på något mysko vis upp henne & försökte förstå vad som hade hänt, hon kunde inte röra sig från korset & bakåt, försökte hon ta ett steg frammåt så säckade hon ihop igen, gick gå in & hämta stall ägaren så hon & en anna tjej som har sin häst i stallet längre botr sprnag med mig till stallet igen, jag trodde att hon hade kramp först, men då borde hon ha haft det över allt & inte bara i bakdelen ? fick ringa veterinären som kom ut direkt, hon visade tecken på att bli bättre, rörde sig självmant i boxen & åt lite, för att på 1 minut bli skitdålig igen, veterinären hittade inget konstigt på henne, förrutom lite feber ca 1 grad. & det där med att hon va "förlamad" mamma tänkte på korsförlamning, men det kommer ju efter hård träning ?!, han gav hon smärtstillade & några andra sprutor & tog massa blodprov.., han visste inte riktigt vad det var, men hon reagerda bra på smärtstillandet, skulle leda henne idag för att se hur det va med henne & sedan raportera till veterinären, då var det inget mysko alls, hon eppade i sidles & av allmänt jobbig att led, "varför ska vi gå?! det är tråkitg!" tycktes hon tänka.