Myskankor+höns..?

_Smulan_

Trådstartare
Vi har sedan några år tillbaka höns men då vi planerar att anlägga en damm så tänkte vi att det kanske hade vart trevligt med några ankor.:)
Är det någon som har någon erfarenhet av hur dessa djurslag går ihop? Vi tänkte ha separata stallar+utegård men på dagen får dom ju gå fritt i trädgården..

Sv: Myskankor+höns..?

Jag har haft myskor och höns ihop utan problem, och de har även delat hus på natten.

Ok!:)
Och det har inte varit några problem när dom ruvat heller? Får man fråga hur stprt stall ni har?

De hann tyvärr aldrig börja ruva förräns en lösspringande hund kom och tog dem. :(

Jag hade dem på 12 kvadrat ungefär. Det som kan vara bra att tänka på att de är slabbiga och skvättiga med sitt vatten, så det blir blött runt vattenbyttan.

Hej..

Har precis skaffat mig höns.. eller jag fick dom i bröllops present..
Har haft mysk ankor förut men tyvärr blev dom tagna av iller.
Men nu är jag sugen på mysk ankor igen.. Så du tror inte det är några problem att dom delar hus och rast gård på natten med mina fina hönor?? På dagen går dom ju ute..

Ingen som vet var man kan få tag i mysk ankor runt lysekil? Sist när jag skulle köpa fick jag ringa runt till typ 10 pers innan jag fick tag i några.. men hon vi köpte av hade inga nu...

tacksam för svar.

mvh Caroline

Mina myskor delade till och med pinne med hönsen på nätterna, så det ska säkert gå bra! :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 815
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Presto
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 676
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar