Halcyon

Trådstartare
Hittade mindre trevlig överraskning när justerade min större kruka med blommor idag. Vällde fram svartmyror som bosatt sig i eller nära huset.

Så tips på bekämpa dessa små rackare?
 
Vattna rikligt. De gillar inte blött.

Sedan är ett enkelt men effektivt tips kanel!
De gilla rinte kanel heller. Strö kanel där du misstänker at de kan komma in i huset.

Jag får in små svarta eländen i ett fönster om vårarna. Jag strör kanel på blomfaten och runt krukorna. De försvinner efter ett tag.
 
Gjorde de enkelt för mig när de hade flyttat upp hos oss på andra våningen. Köpte en myrdosa och efter de här jag inte sätt en myra inomhus. Vet faktiskt inte vart de hade boet för de ända som finns är betong och träet i huset.
 
Gjorde de enkelt för mig när de hade flyttat upp hos oss på andra våningen. Köpte en myrdosa och efter de här jag inte sätt en myra inomhus. Vet faktiskt inte vart de hade boet för de ända som finns är betong och träet i huset.
Beroende på vad det var för sorts myror kan de absolut bo och leva av och i trä. Hästmyror kan göra stora skador på hus av/med trä om de får arbeta ostört.
 
Beroende på vad det var för sorts myror kan de absolut bo och leva av och i trä. Hästmyror kan göra stora skador på hus av/med trä om de får arbeta ostört.
Ingen aning där i mot vet jag att kommun nissar vart här och lagt ut myrgift runt förråden så de måste vara något då. Vi har iaf inga myror kvar!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 310
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 819
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
437
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 503
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp