Myrinvasion

Beroende på hur nyfikna katterna är hade jag använt en myrdosa, då är giftet inkapslat och bara myrorna kommer åt det. Jag har använt sådana när jag fått myror hos tarantellerna.

I första hand och beroende på hur stort problemet är hade jag försökt med naturliga medel först dock, typ peppar och citron och allt som föreslås.

Kanel funkar ganska bra. Hade myror i skafferiet ett år 😝 och fick tips om kanel, för jag ville ju inte ha gift där.
Lade en sträng ute vid hyllkanterna och stod och såg på när myrorna gick i den och sen blev alldeles typ vimmelkantiga och ramlade ner döda eller halvdöda iaf.

Kanel funkar ganska bra. Hade myror i skafferiet ett år 😝 och fick tips om kanel, för jag ville ju inte ha gift där.
Lade en sträng ute vid hyllkanterna och stod och såg på när myrorna gick i den och sen blev alldeles typ vimmelkantiga och ramlade ner döda eller halvdöda iaf.

Kanel kan dock var giftigt för katter.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
583
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
678
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
3
· Visningar
308
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
795
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama