Myggor på nyfödda - hur undvika?

Gnarpis

Trådstartare
Inatt när jag inte kunde somna för myggorna surrade i mina öron slog det mig att myggorna kan bli besvärliga på min "blobb" när h*n kommer.
Vi måste ha öppna fönster på natten i denna värmen, men det kommer ju in endel objudna gäster.
När barnet ligger i vagnen finns det ju insektsnät som skydd, men i vaggan/sängen på natten, hur gör man då?

Sv: Myggor på nyfödda - hur undvika?

Inatt när jag inte kunde somna för myggorna surrade i mina öron slog det mig att myggorna kan bli besvärliga på min "blobb" när h*n kommer.
Vi måste ha öppna fönster på natten i denna värmen, men det kommer ju in endel objudna gäster.
När barnet ligger i vagnen finns det ju insektsnät som skydd, men i vaggan/sängen på natten, hur gör man då?

Det finns ju myggnät att hänga över sängen, går att köpa på I*E*.
Kolla efter 'Sänghimmel'
Eller sy själv. :idea:
Inte alls svårt ;)

Vi har ett hängandes över spjälsängen som jag sytt själv.
Sen har jag ett över vår säng med.
Och myggnät för fönsterna.

jag hade ett sånt insektsnät från IKEA (man FÅR skriva ut företagsnamnen :)) över spjälsängen när vår första var liten, det funkade bra

nu har vi blivit bättre på att hålla insektsfritt inne så näten har inte använts på flera år...

jag hade ett sånt insektsnät från IKEA (man FÅR skriva ut företagsnamnen :)) över spjälsängen när vår första var liten, det funkade bra

nu har vi blivit bättre på att hålla insektsfritt inne så näten har inte använts på flera år...

hehe, ok, dom säljer två olika Sänghimlar på barnavdelningen på IKEA :p
Sen har dom en större variant på 'vuxen' säng avdelningen.

Jag köpte ett par gardinlängder för 1/4 del av priset på de färdiga, samma material som sänghimlarna, sydde ihop och knöt med sidenrosett, och har hängt över spjälsängen. (Men så är ju jag en pyssel-och-knåp höna :o
)
Det funkar även utmärkt att hålla katten borta med :idea:

Förlåt om jag går ifrån ämnet, men passa dig för mjölkstockning om du ska ha myggnät i fönstret på natten (om du nu ska amma)!!!

Själv vaknade jag på morgonen och hade sparkat av mig täcket och gissa om jag blev dålig... Suck, man tål knappt någonting med amningsbröst (fick mjölkstockning 3 ggr den sommaren William föddes).

Förlåt om jag går ifrån ämnet, men passa dig för mjölkstockning om du ska ha myggnät i fönstret på natten (om du nu ska amma)!!!

Själv vaknade jag på morgonen och hade sparkat av mig täcket och gissa om jag blev dålig... Suck, man tål knappt någonting med amningsbröst (fick mjölkstockning 3 ggr den sommaren William föddes).

oj... det tänkte jag inte på. Tack för tipset!
Kan man inte sova med något över brösten då, dom läcker väl mängder?
Har inlägg uppradade, och så såg jag sånna där värmekuddar till bh:n på apoteket.

Mina läcker nu om jag ligger konstigt och klämmer dom. Vilket jag förundras över, dom är inte speciellt stora :p (och jag har inte fött ännu)

Det ät nog väldigt olika det där med mjölkstockning, vi sover med öppet fönster med mygggnät pch bara påslakan som täcke i sängen och har inga prpblem med det, andra kan knappt öppna frysen utan att åka på mjölkstockning...

Vo har myggnät i fönstren, sådana där man sätter kardborreband runt karmen och trycker dit myggnät, kostar typ en femtilapp och räcker till 1-2 fönster!

Jag har aldrig fått det o jag sover m BH o har amningsinlägg i för man läcker då och då.. Om det räcker kan du ju prova det :)

kl
Har heller aldrig åkt på mjölkstockning, trots att jag badar och blir kall (har badat i 13 gradit vatten i sommar) och går omkring med blöt bikini... och inte heller av att vi har öppna fönster i sovrummet eller AC. Men man är ju olika känsliga.

Hur som helst, myggnät för fönstren eller över sängen är väl jättebra. Vi har dock ingenting och har inte märkt av några mygg ännu.

//Julia

De få gångerna jag fått mjölkstockning berodde det på att det gått för länge mellan amningarna och blivit för fullt i brösten. Oftast på morgonen efter att bebis sovit hela natten, eller att jag glömt byta sida och ammat från samma bröst hela natten:angel:. Då var det andra stenhårt. Men det gick över bara jag la på värmedyna och pumpade/ammade ur ordentligt.

Jag sover helst naken så jag gjorde så att jag la en stor tjock frottéhandduk under överkroppen. Funkade utmärkt. Och jag läckte MYCKET på nätterna medan jag helammade.

Det finns ju myggnät att hänga över sängen, går att köpa på I*E*.
Kolla efter 'Sänghimmel'
Eller sy själv. :idea:
Inte alls svårt ;)

Vi har ett hängandes över spjälsängen som jag sytt själv.
Sen har jag ett över vår säng med.
Och myggnät för fönsterna.

Hehe, nä sy själv gör jag absolut inte, det kan bli rent livsfarligt :angel:
jag önskar att jag vore mer pysslig, men det är inte riktigt min grej, jag köper hellre färdiga prylar :p

IKEA låter perfekt, måste ändå dit och köpa andra grejjer!

kl

Hur som helst, myggnät för fönstren eller över sängen är väl jättebra. Vi har dock ingenting och har inte märkt av några mygg ännu.

//Julia

Skönt för er! Jag ligger och blir irriterad varje gång jag har varit uppe på toa och inte kan somna om för jag tror myggorna ska krypa in i öronen och bygga bo så jag aldrig blir kvitt surrandet :crazy:

Maken agerade myggjägare igårkväll, ganska underhållande faktiskt :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka