Myggnät till inåtöppnat fönster?

gul_zebra

Trådstartare
Jag kan ju inte vara den enda med fönster som öppnas inåt och som vill slippa få in mygg och getingar. Jag kan heller inte vara den enda som inte kan smälla upp nånting på utsidan (hyresrätt, 4 våningar upp, plåt... Lite svårt att fixa). Hur har ni gjort?

Det har jag också funderat på men kom inte på hur man gör,så mina nya fönster i huset blev utåtgående.

Ja... så har jag alltid gjort med inåtgående fönster. Man monterar nätet på en ram av träläkt, som passar precis i fönsterramen när fönstret är öppet.

Finns skitbra med kardborre. Eller ja, näten är bra och borren kan vara kass, men självhäftande kardborre finns på rulle på ex Jula,Biltema.

Ja... så har jag alltid gjort med inåtgående fönster. Man monterar nätet på en ram av träläkt, som passar precis i fönsterramen när fönstret är öppet.
Det låter som nåt som skulle lämpa sig bra här - mest för att jag då kan sätta svetsnät på ena sidan och således kan ha fönstret helt öppet utan att mina katter tar sig ut bara det sitter ordentligt.
Turligt nog håller jag på näta in balkongen och ska köpa hem läkt till det framöver, så det får bli lite extra helt enkelt! :)

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
767
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 215
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring