Myggjävlar

Sv: Myggjävlar

Tar en sån däringa apparat enbart mygg, eller tar den även andra insekter?

(Jag har ingen erfarenhet av dem och har heller inget behov, är bara nyfiken.)

Har inte närstuderat den mörka högen i botten av uppsamlaren :D

Enligt informationen tar den knott också. Det får den gärna göra. Inte mig emot.

Nej, du behöver inte gräva runt bland de små liken för min skull. :D

Det jag tänkte på var mest de insekter som pollinerar. Hur illa man än tycker om en del av dem på ett sätt, så vill man ju gärna ha dem i sin trädgård. Men de som tillverkar mackapären borde ju ha tänkt på det, tycker jag.

Tvivlar på att de pollinerande varianterna är intresserade.

Fällan tillverkar "utandningsluft" och lockar in krypen genom att låtsas vara en supersmaskig människa.

Pollinerande insekter är väl inte ett dugg intresserade av värme, fukt och koldioxid?

Nej, det tror jag inte att de är.

Dessutom har vi ju ett globalt problem just med att pollinatörerna har minskat så väldigt, så jag tycker inte att en sådan där myggdödare borde få/kunna vara konstruerad så att den spär på problemet.

Det är fascinerande att den är så effektiv! Man är ju inte alls van vid att insektsjox funkar särskilt bra.

Vi har ganska mycket mygg här nu, även tidiga morgnar. Så en sån där myggapparat ska definitivt inskaffas till nästa sommar, då vi ska bygga altan. Tills dess tror jag vi får stå ut, budgeten tillåter den inte just nu. Tack och lov så har vi satt i myggnät i fönstren och de i dörren fungerar hyffsat, så inne är det bara nån enstaka.

Undrar
Om man inte upplevt en mygginvasion - kan då till fullo förstå den skadeglädje jag känner vid anblicken av det cm-tjocka lagret döda myggor i fällan?

De svärmar runt den och jag ser ju hur de sugs in av fläkten. Riktigt roligt att titta på.

(ja jag vet, jag är lättroad :D )

Undrar
Om man inte upplevt en mygginvasion - kan då till fullo förstå den skadeglädje jag känner vid anblicken av det cm-tjocka lagret döda myggor i fällan?

De svärmar runt den och jag ser ju hur de sugs in av fläkten. Riktigt roligt att titta på.

(ja jag vet, jag är lättroad :D )

Har aldrig upplevt en invasion av mygg MEN HATAR DEM ÄNDÅ !!! Så ös på bara ... Jag skulle vara lika lättroad i ditt ställe =)

Näe.

Däremot verkar den kunna förvilla nattfjärilar. Det var två i fällan idag.

Flugor går att utrota med sådana där elektriska mojänger som *fuitt* bränner upp dem. De tar inte myggor.

Jag är innerligen tacksam för att jag hittade den här mackapären.

Underbart att höra att den fungerar! Förra sommaren hade vi galet mycket mygg, men i år har det varit lugnare. Blir det toktjockt igen nästa år ska jag definitivt införskaffa en sån mackapär, om den funkar så bra :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka