Mygginvasion eller.....

gejsa

Trådstartare
Jag upplever det som det aldrig har funnits så mycket mygg som nu. Har ni mycket mygg? Normalt brukar våra hästar vara ute på bete nu. Men när det är så här mycket mygg så tycker jag så synd om dom så vi tar in dom. Ja, i stallet är det fullt också. Men inte lika mycket som ute i hagen. Där springer dom ibland pga myggen. Sedan står dom vid grinden och vill in på kvällen pga detta. Vad gör ni för att bli av med myggen inne i stallet? Har ni något bra myggmedel som verkligen håller ett tag?

Jag täckar min pålla med ett så heltäckande täcke som möjligt när det blir så. Ska antagligen införskaffa Bucas BuzzOff i sommar... Det är det ända som jag vet verkligen hjälper. Min häst tål inte insektsmedel som man kan spraya/smörja på.

Har inte sett en enda mygga här där vi bor i skåne. Däremot är det gott om svidknott framåt skymningen de dagar det inte blåser så hästarna sprayas med insektsmedel varje kväll.

Har massor med mygg å knott hela hopar å jag håller med dig de är väldans mycket!
Teetreea oljan (ingen aning hur d stavas) ska vara bra att hålla myggor borta från stallet,jag har knappt några inne i stallet å i stallet är de kallt å dörren stängd.

mvh anna

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar