Mycket arg hund

Poxz

Trådstartare
Vet inte om den här videon har varit uppe på forumet förut, men jösses vilken ilskebytta! :eek:

Som någon skrev i kommentarerna "its not gonna be funny when that dog rips your face off!"

Jag skulle då inte våga pussa honom på huvudet.
Det är väl utlagt som en "rolig video", men jag tycker inte att det är roligt alls faktiskt. Undrar vad som gått snett.

LÄNK

Sv: Mycket arg hund

Hellre den varianten som låter och ser arga ut än den varianten som exploderar utan förvarning.
Han bits ju trots allt inte.

Vad är den då? Rädd? Mopsig...?

Nej, den biter inte, men det känns inte som att man kan lita på att den inte gör det när som helst. Skulle inte kännas så kul att ha en hund som betedde sig så där.

Hur kan man få bort ett sådant beteende förresten? *nyfiken*

Arg skulle jag inte säga att den är, mer att den uttrycker sitt obehag över badet, precis som att vissa hundar piper.

Den visar ju sig hela tiden underlägsen.

Håller med Lena att den har väldigt mysko tänder:crazy:

Äsch, sådär låter min dam mellan varven också.

Det gör hon för att med raka besked visa att hon är ordentligt missnöjd med situationen.

Mycke snack men lite hockey.

*KL*

Jag ser hunden som oerhört misstyckande. Men att stoppa dit näsan är inget jag hade rekommenderat. Likadant som att man inte är där när hunden är förbannad, rätt eller misstycker. Anser jag då. Bara onödigt.

Vad är den då? Rädd? Mopsig...?

Nej, den biter inte, men det känns inte som att man kan lita på att den inte gör det när som helst. Skulle inte kännas så kul att ha en hund som betedde sig så där.

Hur kan man få bort ett sådant beteende förresten? *nyfiken*

Han är förolämpad. Bästa medicin är ignorans. Hon verkar ju mest stolt över hans beteende.

Precis sådär betedde sig vår förra tax när man skulle torka av efter bad (själva badet var uppskattat dock). Att säga "mycket snack och lite hockey" är ganska magstarkt. Trots att jag inte retade och pussade min hund när den morrade fick han dock vatten på sin kvarn och vips såg jag ut som ett köttstycke i ansiktet och fick sy nio stygn i läppen .

Jag tror Lilljessicah menade sin egna hund när hon skrev "mycket snack och lite hockey".
Jag tolkade det som så iaf :)

Vilken idiot som uppmuntrar beteendet istället för att uppfostra hunden. Och dessutom filmar och lägger ut en "rolig video" på youtube! Pinsamt. Hon förtjänar nästan att få sy några stygn i läppen..

Hmm, hade jag varit den ägaren så hade jag undrat varför hunden beter sej som den gör. Är det bara när den skall bada? eller är det i andra situationer oxå? Hunden kanske är osäker, rädd eller har ont nånstans.. Det är svårt att svara på.

*KL*

Min hane ligger och sover bredvid datorn. Okej han är lite ur slag idag (blev av med både kulorna och sporrarna igår.. det är en mkt ynklig man idag), men brukar omedelbart reagera när jag kikar på film med ljud. Boffa och undra hur det tagit sig in folk i hans hus om det är människor, och är det djur sätta sig spikrakt upp och tycka 'var??'. Ett par ggr har jag sett klipp med hundar som morrar/skäller av ilska, och han missar inte att reagera.

Han lyfte inte ens ett öra åt den där, så morrandet tycks inte ens i hundöron framstå som så jätteilskt faktiskt..?

Hunden är ju klart icke-förtjust i att bada, frågan är hur mkt av beteendet som är för att djurets korkade matte UPPMUNTRAR det, och hur mycket som är 'allvar'.

Sen måste jag tillstå att inte heller jag är en bättre människa än att jag nästan önskar matte några stygn i ansiktet. Sticka dit näsan och pussa en uppenbart missnöjd hund, intelligent.

ja hunden verkar ju verkligen ogilla det. Är inne på samma spår som många andra här, är man så jävla korkad som håller på som hon gör så förtjänar man några stygn.

Tycker mer det låter som ett osäkert gurglande än seriöst morr.
Plus slickandet och öronen tolkar jag också som osäkert.

Sen kan man ju undra varför matte tycker det är roligt.

*kl*

Säger inte kvinnan någonstans att "Han är så rädd, haha" eller något sådant?

I vilket fall som helst så tyckte jag inte alls att han verkade vara arg. Satt mer och tyckte synd om honom...

Liknande trådar

Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
4 314
Senast: Monimaker
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 853
Senast: Sparkling
·
IT & mobiler Någon addade mig på msn under användaren evelynecovery46@hotmail.com för en liten stund sedan. Tänkte höra här om det är någon som...
2
Svar
23
· Visningar
3 475
Senast: Adelente
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
2 002
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka