My Dog, januari 08 Göteborg

Lupin

Trådstartare
Kan någon vänlig själ hjälpa mig att reda ut skillnaden på att ställa ut den 3-4 januari (internationell utställning) och den 5-6 januari (int, svensk vinnare 08)??? Det jag inte förstår är ifall det bara är hundar som blivit BIR på andra officiella utställning som får anmäla sig till SV-08? Eller är det öppet för alla? Varför kör man dubbel utställning, båda varianterna är ju internationell. Varför inte allt i ett bara? Jag försöker komma fram till vilken av varianterna jag ska anmäla min hund till... :angel:

Sv: My Dog, januari 08 Göteborg

Ändrar mig igen ... *haha*

vakk.nu skrev:
MyDOG 2008 3-6 januari kommer att bli något alldeles extra. För första gången har vi två internationella utställningar, varav den ena är Svensk Vinnarutställning. Med andra ord kan du avsluta både svenskt och internationell championat, och dessutom knipa en svensk vinnartitel.

Du får anmäla dig till båda, jag är säker ;)

Senast ändrad:

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att reda ut skillnaden på att ställa ut den 3-4 januari (internationell utställning) och den 5-6 januari (int, svensk vinnare 08)??? Det jag inte förstår är ifall det bara är hundar som blivit BIR på andra officiella utställning som får anmäla sig till SV-08? Eller är det öppet för alla? Varför kör man dubbel utställning, båda varianterna är ju internationell. Varför inte allt i ett bara? Jag försöker komma fram till vilken av varianterna jag ska anmäla min hund till... :angel:

Titeln svensk vinnare -08 delas ut till BIR-hundarna på den utställningen. Anledningen till att man kör 2 eller tredagars är att utställaren har chansen att samla flera meriter på en resa, och arrangören har kan att utnyttja domarna flera utställningar på samma researvode. Det brukar även dra fler anmäningar eftersom man som långväga utställare gärna passar på när man åkt långt och fluffat hundarna.

Visst ja - inget annorlunda krav på anmälan till svensk vinnar utställning.

Alla hundar får anmäla sig till skk's vinnarutställningar.

Du kanske blandat ihop det med lokalklubbarnas (inoff) vinnarutställningar, där bara BIR & BIM-hundar får anmälas?

Kan jag ju inflika med en fråga här då. Måste man vara med i SKK som medlem eller räcker det att jag är med i min rasklubb? För som jag förstod det så måste jag vara medlem i någon av SKK's länsklubbar?

Tack för era svar! Nu är allting mycket klarare. Jag trodde innan att det bara var off BIR och BIM-hundar som fick anmäla sig till SV-08. :p Då får jag väl fundera ett par rundor om det blir en eller båda varianterna för min del. :)

Nja, det tar ju inte mer än 2-2,5 timme att köra upp för oss och den ena går på torsdagen och den andra på söndagen. Det blir billigare och mindre strul att åka två gånger i så fall. ;)

Vi ställer fredag-lördag, har precis bokat hotellrum, vår första "dubbelutställning" och vår första övernattning för en utställning, känner mig som en riktig "nörd" haha.

Perfekt att ha en ras som går att kombinera så. Min går i grupp nr 9 suck. :smirk:

Vi ska åka med, men vet ej om vi ska gå alla dagarna eller hur vi ska göra. Blir mycke pengar som försvinner..
Jag ska ställa en hund i grupp två och en i grupp nio.. Jippi...
Egentligen skulle jag väl ställa alla dagana,men det känns om om jag aldrig mer vill se ett utställnings område efter det. :rofl:
Hur skulle ni göra? *funderar*

Har precis fått reda på att vår rasklubb anordnar CERT-utställning på söndag, shit 3 dagars utställning är mycket, och MASSA pengar.

*velar*

ska jag ställa alla dagarna så blir det fyra om jag inte fattat allt fel. :crazy: Och bara hitta hund/katt/häst vakt till alla de dagarna blir ett helvete..:mad:
Har suttit och diskuterat utställningen idag med min Mamma. Hon vill då inte att jag ska vara borta så länge med hennes lilla ettriga :devil:..
Få se vad vi kommer fram till i slutänden..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har "råkat" anmäla mig till en nybörjartävling i rallylydnad på My dog. Jag insåg inte att det var på My dog, utan fattade bara att...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Stinaelin
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 236
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 250
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Ni som har varit på My dog hundmässan i Göteborg med eran hund (dvs via utställning, tävling etc) hur ser möjligheterna för rastning...
Svar
11
· Visningar
1 629
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka