Mustangfoder!

P

pion

Jag har läst mycket om Kraffts foder och skulle vilja höra vad ni tycker om Mustangfoder. Jag vill gärna höra både positiva och negativa synpunkter.

Sv: Mustangfoder!

Gillar Mustang men de har inget riktigt bra proteinfoder tyvärr.

Har Mustang müssli och tycker att det fungerar bra. Hästarna tycker att det smakar bra och jag tycker att det luktar gott och ser smakligt ut. Bra alternativ om man inte är så förtjust i pelleterat foder.

Det proteinfodret de har har en smrp halt på 130 vilket inte är särskilt mycket, går att jämföra med Krafft Nya Groov som har 125 smrp. Krafft Protein innehåller 330 smrp vilket är betydligt mycket mer.

De flesta av Mustangs foder ligger ganska lågt i protein vilket kan göra det knöligt att få ihop en bra foderstat om man har dåligt med protein i sitt grovfoder vilket många har i år.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
607
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 321
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar