Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka " verktyg" tycker ni är oumbärliga i stallet? Jag tänker då närmast till hästen , inte för att laga ett trasigt stall...Utan typ visitertång osv...Ös på med era bästa tips!
Bräcktång och sömutdragare, för att plocka av en snedtrampad sko eller så. Hylsnyckel att brodda med.Vilka " verktyg" tycker ni är oumbärliga i stallet? Jag tänker då närmast till hästen , inte för att laga ett trasigt stall...Utan typ visitertång osv...Ös på med era bästa tips!
Träbitar?Skulle aldrig vilja vara utan kniv och yxa, om hästen skulle fastna någonstans, finns alltid i stallet och bilen.
Även träbitar och några lindor vill jag inte vara utan, men finns bara i stallet inte bilen.
För att kunna stabilisera om hästen har allvarligare skada och måste till klinik.Träbitar?
Vilka " verktyg" tycker ni är oumbärliga i stallet? Jag tänker då närmast till hästen , inte för att laga ett trasigt stall...Utan typ visitertång osv...Ös på med era bästa tips!
Det där har jag tänkt på mycket, med kniv i bilen. Jag har hört att det är olagligt. Man får typ ha en bälteskniv, men inte kniv.Skulle aldrig vilja vara utan kniv och yxa, om hästen skulle fastna någonstans, finns alltid i stallet och bilen.
Även träbitar och några lindor vill jag inte vara utan, men finns bara i stallet inte bilen.
Ja, utgångsläget är att det är olagligt. I praktiken är det en bedömningsfråga utifrån omständigheter, behov etc, och det finns därför inget solklart entydigt svar. Min egen uppfattning och argumentation, utifrån domar, är att det är rimligt att ha kniv i bilen just när man transporterar eller hanterar häst men inte annars. Den ligger lämpligen i bagageutrymme/motsv, och inte lättillgängligt i kupén.Det där har jag tänkt på mycket, med kniv i bilen. Jag har hört att det är olagligt. Man får typ ha en bälteskniv, men inte kniv.
Har också hört det men inte kollat sanningshalten i det. Har inte kniven väl synlig.Det där har jag tänkt på mycket, med kniv i bilen. Jag har hört att det är olagligt. Man får typ ha en bälteskniv, men inte kniv.
Jag har alltid kniv i bilen också, tycker att det är "standardutrustning". Men det beror väl lite på hur man är uppväxt, är det Stockholm city så kanske man inte behöver en kniv.Ja, utgångsläget är att det är olagligt. I praktiken är det en bedömningsfråga utifrån omständigheter, behov etc, och det finns därför inget solklart entydigt svar. Min egen uppfattning och argumentation, utifrån domar, är att det är rimligt att ha kniv i bilen just när man transporterar eller hanterar häst men inte annars. Den ligger lämpligen i bagageutrymme/motsv, och inte lättillgängligt i kupén.