Musskrämmor

Snuffsan

Trådstartare
Ja ni vet sådana där som skickar ut en hög signal och skrämmer ut alla gnagare från huset. Fungerar tydligen utmärkt. Men hundarna då? Hör de den frekvensen? Är det någon här som provat?

Jag vill ju inte framkalla tinnitus på hundarna bara för att de är lata och inte tar tillräckligt många möss.

Ja ni vet sådana där som skickar ut en hög signal och skrämmer ut alla gnagare från huset. Fungerar tydligen utmärkt. Men hundarna då? Hör de den frekvensen? Är det någon här som provat?

Jag vill ju inte framkalla tinnitus på hundarna bara för att de är lata och inte tar tillräckligt många möss.
Stör varken hundar eller möss enligt min erfarenhet.

Hade precis samma fundering innan vi köpte en musskrämma. Har inte märkt nått på varken min egen eller besökande hundar sen vi kopplade in en sån.

Det är nog lite olika beroende på vilken sort man köper... Min mamma hade köpt en sån variant och satt i sommarstugan, jag kunde inte förstå varför jag hörde ett ljud som jag inte kunde förklara och varför hunden sprang runt och kändes stressad. Tills jag hittade den och drog ur den ur kontakten, det blev tyst och hunden nöjd... ;) Men om jag känner min mamma rätt så hade hon köpt en väldigt billigt variant. Bekanta har tre hundar och en dyr variant som sitter i ett eluttag och där hör inte jag något och deras hundar verkar inte ha några problem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 129
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: super
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka