müsli och mineralfoder

B

benjamin

Vilken müsli tycker ni är att föredra och varför?
Jag undrar likadant med mineralfoder. Vilket är egentligen bäst är det ett flytande - chevinal eller typ kraffts miner? Vad har ni för erfarenheter här?
Ger ni både müsli o mineraler eller tycker ni att müslin har komplett med mineraler i?

Sv: müsli och mineralfoder

Just nu får ingen av mina pållar någon musli men däremot kan jag ge lite synpunkter på dina andra spörsmål. Chevinal är inget mineralfoder, det är mer ett multivitamintillskott. Innehåller inget Ca eller P, pyttelitet Mg och selen. Kolla in produktbladet: http://www.eclipsebiofarmab.se/pdf/PbChevinal.pdf.

Själv ger jag VIT miner till mina pållar för att just det mineralfodret är det som passar bäst till mitt hö som innehåller mycket Ca och lite P. Om du behöver ge extra mineraler tillsammans med musli och hö/silage beror på flera faktorer. Två faktorer är grovfodrets och muslins mineralinnehåll och en tredje faktor är hur mycket du ger. Ofta måste man ge flera kg av färdigfoder för att komma upp i lagom mineralgiva.
//marti

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 822
Senast: monster1
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 539
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix