Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt så beror det på din höanalys men jag vet att mustangs oatbalancer innehåller mycket mineraler. Sedan ska st hippolyt också täcka mineralbehovet vid mindre givor.
St hippolyts naturmusli innehåller mineraler så du inte behöver ge extra. Såklart ska du se om något saknas i en analys av höet.
Källa på det, tack.
Google is your friend.Källa på det, tack.
Korn är inte lämplig som hästfoder.Självklart har grovfodret en inverkan...
men Lympos kombi fick jag rekomenderat att ge av tillverkaren då mängden kraftfoder jag ger är förliten för att täcka vitamin/mineralbehovet min häst behöver. Kombin är tänkt att man ska blanda med tex korn och innehåller större mäng vitamin/mineraler än deras andra müslie sorter men ungefär samma protein och energi.
De har missat den väsentligheten att flertalet mineral samverkar och måste ges i balans med varandra vilket gör detta påstående hel felaktigt när man lägger till grovfodervärden. Dessutom är Ca/P-kvoten och Ca/Mg-kvoten för höga.Google is your friend.
http://hippolyt.dk/SE/Produkter/Basfoder/NaturMüsli med örter.aspx
Google is your friend.
http://hippolyt.dk/SE/Produkter/Basfoder/NaturMüsli med örter.aspx
Vad jag har läst mig till är cirka 20gr per 100kg kroppsvikt/dag skadlig mängd, iom att det är specat nästan sist misstänker jag att mängden är försvinnande liten med tanke på att man ger 100-200gr per kg kroppsvikt dag. Underhållsbehovet är vad man är ute efter, varför överutfodra? Vid hårdare arbete kan det krävas mer foder, om det är vad du syftar på?Du vill på fullt allvar förespråka ett färdigfoder som innehåller vitlök, trots forskning som visar att även små mängder vitlök kan skada hästen?
Dessutom skriver de ju själva att det bara är underhållsbehovst som täcks (och då krävs ett "näringsrikt grovfoder av god kvalitet"). Sedan behöver man fodra till.
F ö håller jag med MonteRose.
ska det vara ordentligt så rekommenderar tillverkaren att det ska blandas med spannmål.Korn är inte lämplig som hästfoder.
Tack det var något i den vägen jag sökte. Hade tidigare en annan müsli med samma upplägg men den har slutat säljas.Självklart har grovfodret en inverkan...
men Lympos kombi fick jag rekomenderat att ge av tillverkaren då mängden kraftfoder jag ger är förliten för att täcka vitamin/mineralbehovet min häst behöver. Kombin är tänkt att man ska blanda med tex korn och innehåller större mäng vitamin/mineraler än deras andra müslie sorter men ungefär samma protein och energi.