Inte för att vara den, men det är rätt vanligt att användare (framförallt i olika vikttrådar) säger att de inte vill väga över x kilo eller gå över BMI x, av en massa olika anledningar. Att ha ett intervall där man gärna vill hålla vikten är inte alls ovanligt, låt vara om man går efter kilon, BMI eller genom att snegla neråt vid dassbesök och om mushåret inte syns är det dags att göra något åt saken (kan det ha varit @mandalaki som hade den måttstocken?).
Lika lite som att användarna ovan skulle tro att de plötsligt blivit tjocka om de väger säg 65 kg istället för 65,1 kg, eller att BMI i sig är magiskt, tror jag att @Hero tror att kroppen slutar funka när han passerar en viss vikt (men t.ex. hans löpning kommer att påverkas om kilon läggs till och det är så vitt jag förstår en funktion han ogärna vill se påverkad).
Jag fattar det. Jag vände mig mot funktionaliteten. Det estetiska är så klart en individuell grej men en funktionell kropp kan väga mycket mer (även till den längden) och jag är så trött på folk som tror att kroppar över en viss storlek inte klarar saker.