Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant! Kan understryka detta genom en händelse min far berättade för mig. Han tog jättemånga i armbrytning när han var ung och alla andra gossar hade större armar än honom. Han sa att han hade mer muskelfibrer/starkare muskelfibrer.Jag har alltid varit stark men den sommar jag jobbade med tjurar klådde jag flera vältränade killar i armbrytning. Inte tusan hade jag några biffiga armar för det. Antog att det berodde på att jag i princip använde mina underarmar till att sopa ner koskit o spån flera timmar per dag. Inte outhärdligt tungt med ett tag utan varje dag 4 x en timmes oavbrutet dragande av sopborsten mot dyngrännan. Så lång jämn träning inbillar jag mig ger starka uthållig muskler utan bulkutseende.
Min kompis som hade mjölkgård var också extremt överlägsen i armbrytning. Han slog utan problem dubbelt så stora killar. Hans armar var definitivt muskulösa men han såg till och med tanig ut.
Hon ser inte värst biffig ut , världsmästare i armbrytning
Oj!!! Hennes armar liknar mina!! (Fast mina är otränade och inte lika definerade) Nu fick jag lite extra motivation till att träna, tackHon ser inte värst biffig ut , världsmästare i armbrytning
Men varför har hon bara en sko?!Hon ser inte värst biffig ut , världsmästare i armbrytning
Jo men min ovetenskapliga upplevelse är just att jag den sommaren då jag sopade tjurskit blev riktigt jäkla stark i en sport som kräver en viss explosivitet. Segstark var jag förut men just den sommaren kunde jag med ren råstyrka vinna.Det är mycket teknik i armsport och det är även viktklassindelat så det blir ju relativ styrka.
Blir du starkare så blir du starkare. Kan tänka mig att det är mycket underarms och greppstyrka som gäller och det kan du säkert ha tränat upp med den aktivitet du beskrev.Jo men min ovetenskapliga upplevelse är just att jag den sommaren då jag sopade tjurskit blev riktigt jäkla stark i en sport som kräver en viss explosivitet. Segstark var jag förut men just den sommaren kunde jag med ren råstyrka vinna.
Kan man ta reda på vilken typ av muskelfibrer man har fått genetiskt?@Luff du är förmodligen inte medveten om din teknik.
Armbrytning handlar väldigt mycket om teknik. Är bekant med årets bronstagare i seniorklassen i sin viktkategori som berättat hur de tränar armbrytning.
Sen ja, det finns tre olika typer av muskelfibrer. Det är genetiskt vilken fördelning man har av dessa men med träning kan man producera nya av den typ man behöver mest av. Är inte särskilt insatt i det längre men jämför typ friidrottares kropp med en styrkelyftare. Kropparna är anpassade för olika syften och ser även olika ut.
Konkurrensen särskilt i damklasserna är nog minimal gissar jag.Hon ser inte värst biffig ut , världsmästare i armbrytning
Kan man ta reda på vilken typ av muskelfibrer man har fått genetiskt?
Känns det fint att få tillfälle att vara lite nedlåtande mot damidrott?Konkurrensen särskilt i damklasserna är nog minimal gissar jag.
Nej. Såklart inte som inom stora sporter men knappast minimal. Heidi Anderssons armar ser ju helt annorlunda ut.Konkurrensen särskilt i damklasserna är nog minimal gissar jag.
Men hon är ju junior. Fortsätter hon lär hon se annorlunda ut när hon blir äldre.Hon ser inte värst biffig ut , världsmästare i armbrytning