Muskler och kondition!

J

Johanna_s

Jag har bara en fråga.
Jag har ett fullblod som jag vill bygga upp muskler och kondition på men nu är det så att vi har inga backar eller något sådant att klättra upp för vilket jag tycker är väldigt tråkig.
Men hur ska jag rida honom så han får muskler och allt? (skriv gärna ett schema).
Tränar hoppning ifall ni undrar vad jag gör med han

Sv: Muskler och kondition!

Fullblodshästar brukar ha en väldigt bra grundkondition. Men alternativet är att träna intervall på ett fällt eller på en galoppbana eller på en stor ridbana.

Musklerna får du bygga upp med bra markarbete. Ett tips är att träna för tränare.

Jo kondition har han och jag tränar för tränare.
Men skulle vilja veta vad man kan göra om man inte har något ställe man kan klättra på.

Variation! Dressyr i korrekt form, hoppning som du redan sysslar med, studshoppning är jättebra.
Cavaletti/bommar i både trav och galopp.
Tömkörning och longering och mkt ridning i skog och mark över stock och sten.
Sen underlättar det ju med en bra foderstat! :idea:

Jo jag får nog fortsätta med det jag göra då:)
När jag köpte han så var han jäkligt smal och allt saknades men nu har han blivit rund om fin:love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka