Muskelskada

L

Loriana87

Hej jag har en fyraåring som fått en spark på insidan av bakbenet ovanför hasen. Detta har lett till en muskelskada som gör att han inte använder benet som han ska.Han används bara till riding. Vid travjobb slänger han benet utåt för att slippa lyfta eller böja benet under sig. När han slänger ut det på sidan kan han ha benet rakare. Det jag undrar är hur jag bäst rider honom nu för att inte riskera felaktig rörelse och att han blir sämre. Men också så går han ensam i hage just nu och är det smart att släppa ihop honom med sin 5åriga kompis. Det var deras bus som orsakade skadan men nu har de en stor hage! Vad tycker ni?

Sv: Muskelskada

Hade jag varit du hade jag inte ridit om han visar obehag, alltså att han inte vill böja hasen.
Hur har du konstaterat att de endast är en muskelskada?
Kan det vara så att de är något som gått sönder som gör att han inte Kan böja hasen?
Hur är han på rakt spår utan ryttare?

Liknande trådar

Hästvård Har skrivit i tidigare trådar om min häst som blev tre grader halt på ett bakben, var på kliniken ett antal gånger utan att de hittade...
Svar
5
· Visningar
1 775
Senast: coari
·
K
Hästhantering Hejsan! JOo det är så med min medryttarhäst att han är ganska bråkig i boxen. Han brukar lägga öronen platt bakåt och försöker bitas...
Svar
13
· Visningar
2 050
Senast: KiiiWiii
·
Hästvård Blev utringd till en häst i grannskapet i em av två ungdomar som var där men ej fick tag i ägaren. Hästen i fråga ville ej gå, men med...
2
Svar
30
· Visningar
6 380
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hästen har gått ojämnt i ena varvet länge nu. Blir bättre ibland, sämre ibland. Det vämer ur, men tar en stund. Men man kan nästan...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka