Muskelöm!!!

S

snus

Hej!
Jag har en häst som jag har varit hos kotknackarn med då jag anser att det sitter muskelärt, Då visade det sig att han hade en muskelbristning satt fast i vä fram o hö bak precis det jag har misstänkt. Det var en månad sen.

Jag tycker dock att han har blivit bättre, han är dock fortfarande stel i vänster varv och gör en bockning i galoppen när man går på han för hårt i just galoppen med ytterbenet.

I dressyrarbetet går han bra även så i hoppningen..
Men jag är fortfarande orolig för hans muskel. Är det ngn som har haft liknade situation eller har ngt bra förslag?

Enligt Kotknackaren så har han gått omkull i hagen för han hade slagit i rejält på högersida vid flanken..

Tack på förhand! :bow:

Sv: Muskelöm!!!

Muskelbristningar tar tid att läka. testa att ta ut en auktoriserad akupunktör/laser de kan hjälpa dig att känna igenom hästen också.
Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 633
Senast: bellala
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 750
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 568
Senast: Gullan86
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 053
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka