Muskelinflammation

T

Tellan

Var på djursjukhuset i Helsingborg tidigare i våras då mitt sto som fick föl 08 kändes lite ojämn när jag skulle sätta igång henne igen efter mammaledigheten. Hon hade oxå en "knuta" ca två cm framför korset. På djursjukhuset sa dom att det var tre kotor som låg fel samt muskelinflammation men hon har nu fått tre behandlingar av deras fysioterapeut och hon ska bli helt återställd. Rider henne som vanligt och allt har blivit mycket bättre men det känns bara så hopplöst ibland bara... Vet att det inte har gått så lång tid än och det är mycket arbete kvar men undrar om det finns någon här som har varit med om något liknande? Hur har det gått?
Tacksam :)

Sv: Muskelinflammation

vart hade hon inflammation? i ryggen eller?
Min ponny hade inflammation i höger framkota, vänster fram nånstans ( kommer inte ihåg vart ) och båda bakknäna + i hela ryggen... Vi försökte fixa det i över ett år med jag vet inte hur många behandlingar och veterinärbesök men det blev bara värre och värre så hon blev utdömd och tillslut avlivad :cry: det fanns inget att göra...

jag håller tummarna att det ska gå bra för dig och din häst, vanligast så går inflammation att bota men min ponny hade så mkt så inget hjälpte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 250
Senast: Dimmoln
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: mackan
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Saile
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter återbesök, undersökning och besked så måste jag bara få fortsätta min kärleksbombning av Södersjukhuset! Jag är så oerhört nöjd...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama