muskeldarrningar

A

ariel

Hejalla
Jag e medryttare på en islandshäst
vårt "problem" är att han har lite muskeldarrningar vid vänster bog.
Jag har för mig att jag läst nånstans att det kan vara en brist på nånting!
Jag har även vid ett par tillfällen sett honom äta jord.
Jag har påpekat det för ägaren som säger att det inte är nån fara.
Hans ena hagkompis som även är svår allergiker har jag sett äta hästbajs ett flertal gånger.

Jag tycker själv att det här är för många omständigheter som man inte bör vifta bort,så är det nån här som har nån aning om vad det kan vara för fel så skriv gärna.....


TACK
 
Äter jord? Det kan inte ha med att göra att han kanske behöver mer mineraler eller liknande kanske.. hmm- eller så går han efter mottot "lite skit rensar magen". :D

Hoppas du får fler svar! :cool:
 
B och E-vitaminer påverkar musklerna men även kalsium, fosfor, magnesium och natrium. Efter som att du inte skriver vad hästen får för foder och eventuella analysvärden på tex hö så är det svårt att säga vad det kan vara.

B-vitamin kan man tillföra hästen utan att få några negativa effekter men resten av ämnena som jag skrev upp är inte att "leka" med pga att dessa kan överdoseras och ge mycket allvarliga negativa symtomer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 875
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 375
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 434
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 356
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp